Gyalázatos látvány tárul azok elé a járókelők elé, akik nemcsak a lábuk elé bámulva lépdelnek, hanem néha fel is emelik a tekintetüket – számol be a Magyar Nemzet. Konkrétan ha valaki az autója alvázán látja a korrózió olyan kiterjedt nyomait, mint amilyet a budai oldalon, a HÉV-megállóban lehet megfigyelni a híd acélszerkezetén (borítókép), minden bizonnyal eltűnődik azon, hogy járművének a roncstelepen a helye.

Hirdetés

Csakhogy ez nem egy autóroncs, amit egyszerűen be lehet tolni az ószereshez, hanem Budapest legforgalmasabb közúti átkelője, kezdeni kellene vele végre már valamit.

Fotó: budapest100.hu

Felzabálja a rozsda

A fővárosi Duna-hidak közül gyakorlatilag egyes egyedül a Lánchíd van jó állapotban – állapították meg a Budapest Közút képviselői a közelmúltban.

A jelentés szerint egyébként az Árpád híd acélszerkezetének korrózióvédelme tönkrement, néhány elem máris komoly károsodást szenvedett. De abból a jelentésből az is kiderült, hogy a főmeder felett átívelő hidak közül a Petőfi és az Árpád híd állapota a legrosszabb, mindkettőn kiterjedt korróziós károk láthatók.

A fővárosi önkormányzat ugyanakkor azt állítja, hogy nincs forrása a két kritikus állapotú átkelő, a Petőfi híd és az Árpád híd felújítására.

Szépségtapaszt kapott

Minderre csak szépségtapaszként szolgálhat az a kárelhárító munka, amelyet nyáron jelentett be a Budapest Közút. Mint közölték:

júliusban úgynevezett dilatációjavítási munkálatok történtek az Árpád híd Pest felé vezető oldalán a Margitszigeti lehajtónál, ugyanis

a szerkezet több helyen sérült, elvesztette vízzáró képességét, így az alatta lévő tartószerkezet is károsodik.