Zsinórban a harmadik telt házas premiert tartották november 14-én az Erkel Színházban: színpadon az Apáca show
Mennyei musicalre buliznak az angyalok
Alan Menken, Glenn Slater, Cheri és Bill Steinkellner Apáca show című musicalje már bizonyított a West Enden és a Broadwayn, november 14-én pedig Budapesten tartották a darab premierjét az Erkel Színházban. Az Apáca show a kilencvenes évek nagy sikerű, azonos című mozifilmjének musicalváltozata.
Deloris Van Cartier (Peller Anna) feltörekvő bárénekesnő egy rá nézve meglehetősen végzetes ügybe keveredik: szemtanúja lesz, ahogyan maffiafőnök szeretője, Curtis Jackson (Brasch Bence) lelövi bandájának egyik tagját, mert kiderült róla, hogy rendőrségi spicli. Delorisnak nincs túl sok választása, mentenie kell az életét. A rendőrség segítségével egy apácarendnél rejtőzik el, várva, hogy elüljön a vihar, ám addig is, kissé nyers modorával felforgatja a zárda életét.
A zárda vezetője persze talál neki testhez álló feladatot: fel kell ráznia az addig csapnivalóan működő kórust. Deloris él a lehetőséggel, a kórus sikere az egekben, a gengszterbanda viszont a nyomában – a hívők tömegeit vonzó istentiszteletek sikerére ugyanis felfigyel a sajtó és a maffia is.
A sztori persze happy enddel végződik,
Deloris végül rájön, hogy a másik felé fordulás, egymás megismerése, az összetartozás, a barátság fontosabb, mint a hírnév, tehetségét pedig akár a templomi kórusban is kamatoztathatja – és végül a szerelem is rátalál a félénk nyomozó, Eddie személyében.
Deloris szerepében Peller Anna csillogtatja meg tehetségét: nemcsak jól áll neki a szabadszájú bárénekes figurája, de végig csodálatosan énekel. Feke Pál ugyancsak kiemelkedő alakítást nyújt Eddie-ként, lubickol a félénk, de hősszerelmes babérokra vágyó zsaru szerepében – nem is csoda, hiszen egy darabra elegendő poént zsúfoltak jeleneteibe az alkotók. Básti Julinak sikerül szimpatikusnak lennie a kissé karót nyelt, a változásokra a legkevésbé sem nyitott zárdafőnöknő szerepében, a nővérek (Auksz Éva, Kovács Gyopár, Vágó Zsuzsi) pedig karakteres egyéniségként adják hozzá a magukét a kórus frenetikus összhangzatához. A rendező (Szente Vajk) komolyan vette, hogy Ember Márk és Veréb Tamás nélkül aligha lehet meg az Erkelben a darab, és ezt igen szellemesen sikerült megoldania: az énekesnő sikereiről tudósító két riporter Mark Human és Tom Sparrow felvételről jelentkezett be az előadáson.
Harmadik telt házas premier
A pörgős zene az amerikai gospeldallamok világába repít, a fordítók – Galambos Attila és Szente Vajk – szövege sodró és élvezetes, még a néha igencsak zsibbasztó szóviccek ellenére is, bár igaz, akad e témakörben jónéhány ziccer, amit hiba lett volna kihagyni. Ráadásul úgy, hogy
nyoma sincs blaszfémiának, ami az értékeket oly könnyen mocskoló világban azért lényeges teljesítmény.
Az újranyitott Erkel Színháznak az Apáca show a harmadik telt házas bemutatója az évadban, és éppen a harmadik, amit álló tapssal jutalmaztak a nézők péntek este – kíváncsian várjuk, hova lehet-e még ezt fokozni?
