Durva pornográf hirdetések jelentek meg a Vinteden
A Vinted használtcikk-platform több hirdetést is eltávolított, miután egy brit édesanya olyan videóba botlott az alkalmazásban, amelyen saját elmondása szerint pornográf jelenetek szerepeltek. A negyvennégy éves Kirsty Hopley háziköntöst keresett volna magának a platformon, amikor automatikusan elindult a problémás reklám, miközben ráadásul tinédzser lánya ott ült mellette. A BBC cikke szerint az anyuka azt mondta, a felvétel „gyomorforgató” és erőszakos szexuális tartalmat mutatott be, és mivel otthonában különféle tartalomszűrőket használ, különösen megdöbbentette, hogy egy alapvetően ruhákat kínáló oldalon találkozott egy ilyen videóval. Úgy fogalmazott: „valószínűleg nem vásárol többé ott, pedig szerette a Vintedet”, de nem akar többé ilyen tartalmakba belefutni.
A hirdetés egy DramaWave nevű mobilalkalmazást népszerűsített, amely olyan rövid, többrészes történeteket gyárt a közösségi platformokra, amelyek cselekménye többnyire romantikus vagy szenvedélyes.
A Vinted ellen már korábban is érkeztek bírálatok, főként Franciaországban, ahol egyes eladók állítólag pornográf tartalmakhoz irányították át a felhasználókat.
A platformon nincs korhatári besorolása, így a felháborodás még erőteljesebb volt.
A cég közlése szerint az érintett hirdetéseket blokkolták. Szóvivőjük azt mondta, a Vinted „zéró toleranciát hirdet minden kéretlen szexuális kommunikációval és szexuális tartalom népszerűsítésével szemben”, és ha egy bejegyzés vagy reklám sérti a szabályokat, akkor eltávolítják.
A brit reklámfelügyelet is megszólalt: szerintük világosak a szabályok, a nők „káros vagy megalázó ábrázolása” teljességgel elfogadhatatlan, és erre nézve zéró toleranciát alkalmaznak.
A hatóság arra biztatta a felhasználókat, hogy jelezzék, ha problémás hirdetést látnak.
Hopley ugyanakkor úgy vélte, az Egyesült Királyság új, az internet biztonságosabbá tételét célzó szabályozásának – amely a gyerekek ilyesféle tartalomtól való védelmét is célozza – meg kellett volna akadályoznia az ilyen videók megjelenését. A BBC cikke azonban emlékeztet arra, hogy a jogszabály hatálya alá csak a fizetett, megtévesztő hirdetések tartoznak, így az ilyen jellegű felvételek kiszűrése továbbra is az egyes platformok felelőssége marad.
