Fotó: DIA TV / Shutterstock.com
Hirdetés

A hirdetés egy DramaWave nevű mobilalkalmazást népszerűsített, amely olyan rövid, többrészes történeteket gyárt a közösségi platformokra, amelyek cselekménye többnyire romantikus vagy szenvedélyes.

A Vinted ellen már korábban is érkeztek bírálatok, főként Franciaországban, ahol egyes eladók állítólag pornográf tartalmakhoz irányították át a felhasználókat.

A platformon nincs korhatári besorolása, így a felháborodás még erőteljesebb volt.

A cég közlése szerint az érintett hirdetéseket blokkolták. Szóvivőjük azt mondta, a Vinted „zéró toleranciát hirdet minden kéretlen szexuális kommunikációval és szexuális tartalom népszerűsítésével szemben”, és ha egy bejegyzés vagy reklám sérti a szabályokat, akkor eltávolítják.

A brit reklámfelügyelet is megszólalt: szerintük világosak a szabályok, a nők „káros vagy megalázó ábrázolása” teljességgel elfogadhatatlan, és erre nézve zéró toleranciát alkalmaznak.

A hatóság arra biztatta a felhasználókat, hogy jelezzék, ha problémás hirdetést látnak.

Hopley ugyanakkor úgy vélte, az Egyesült Királyság új, az internet biztonságosabbá tételét célzó szabályozásának – amely a gyerekek ilyesféle tartalomtól való védelmét is célozza – meg kellett volna akadályoznia az ilyen videók megjelenését. A BBC cikke azonban emlékeztet arra, hogy a jogszabály hatálya alá csak a fizetett, megtévesztő hirdetések tartoznak, így az ilyen jellegű felvételek kiszűrése továbbra is az egyes platformok felelőssége marad.