Új korszak kezdődik a divatvilágban: a Prada hivatalosan is felvásárolta a legendás Versace márkát, ezzel egyesítve két olasz luxusóriás erejét. A tranzakció értéke 1,38 milliárd dollár, azaz 451 milliárd forint, amivel a Prada komoly pozíciót épít ki a globális luxuspiacon – számolt be róla a BBC.

Hirdetés
Fotó: ShutterStock / JHVEPhoto

Összeolvad két olasz legenda

A felvásárlással a Prada célja, hogy felvegye a versenyt a francia luxusbirodalommal, az LVMH-val, amely olyan neveket birtokol, mint a Louis Vuitton, Dior vagy a Fendi. A BBC szerint ez az ügylet jelentős stratégiai lépés az olasz divatház részéről, amellyel nagyobb portfóliót, szélesebb célközönséget és komolyabb globális jelenlétet szerezhet.

A Versace lejtmenetbe kapcsolt – jött a mentőöv

Az elmúlt években a Versace teljesítménye látványosan visszaesett. A Capri Holdings, amely 2018-ban még 1,83 milliárd dollárt fizetett a márkáért, minimalista irányba vitte el a korábban extravagáns dizájnjairól ismert céget, miközben az árakat drasztikusan megemelte.

A változtatások nem hozták meg a várt sikert, így a márka népszerűsége és eladásai is csökkentek. A jelenlegi eladásból származó bevételt a Capri vezérigazgatója, John D. Idol, elmondása szerint az adósságállományuk csökkentésére fordítják.

Új stílus, új irány, új remény?

A felvásárlással a divatrajongók világszerte izgatottan várják, milyen stílusbeli fúziót hoz majd a két márka házassága. A Versace díszes, teátrális világa és a Prada letisztult eleganciája együttesen új kreatív dimenziókat nyithat meg – vagy hatalmas kulturális és piaci konfliktusokat.

Egy azonban biztos: a luxusdivat jövője most újraíródik, méghozzá olasz kézzel, olasz szenvedéllyel – és nem kevesebb, mint 451 milliárd forintért.