Épphogy magához tér az autópiac, máris agyoncsapná a Tisza áfaemelése
Jelentős veszteségeket könyvelhetnének el az autókereskedők, lassabban cserélődne a hazai autópark, növekedne az autók átlagéletkora. Csak néhány következmény azok közül, amiket a Tisza Párt számára készített baloldali megszorítócsomagból kiolvasható áfaemelés okozna. A VG összegyűjtötte, hogy milyen várt és nem várt következményei lennének az autókat és azok alkatrészeit célzó áfaemelésnek.Az épp magára találó autópiac szolid növekedését törné le az 1600 köbcentinél nagyobb hengerűrtartalmú autók és alkatrészeik áfájának megemelése. A Tisza Pártnak szánt baloldali megszorítócsomag elkészítésénél az ész nélküli sarcolás felülírhatta a racionalitást, hiszen az említett motormérettel rendelkező autók jellemzően az átlag magyar családok mobilitását biztosítják, és nagyrészt közel sem a luxuskategóriába tartoznak.

A baloldali megszorítócsomag padlóra küldené az éledező autópiacot
Az idei évben november végéig 117 510 új autó került forgalomba, ami 7,1 százalékkal több, mint a 2024-es időszakban, és 17,8 százalékkal haladja meg a 2023-as értéket a Carinfo összesítése szerint. A kishaszonjárművek esetében a kumulált adat 21 238 darab, ami 6,4 százalékos csökkenés 2024-hez képest, viszont 11,1 százalékos növekedés a 2023-as bázishoz mérten.
Ami a többi kategóriát illeti: összesen 784 új busz került forgalomba, ami 97 százalékos növekedés 2024-hez képest, illetve 4611 darab nagyhaszonjárműre került rendszám, ami 5,4 százalékos csökkenés a tavalyi időszakhoz képest, és közel 20 százalékos visszaesés a 2023-as adatokhoz viszonyítva. A január–novemberi időszakban 7081 motorkerékpár találta meg új gazdáját, ami 4,9 százalékkal kevesebb, mint tavaly, ugyanakkor 11,5 százalékkal magasabb, mint 2023-ban. Az említett szegmenseket együttvéve 151 224 új járművet helyeztek forgalomba hazánkban az év első tizenegy hónapjában, ami
- 4,2 százalékos növekedés 2024-hez képest, és
- 14,7 százalékkal több, mint 2023 azonos időszakában.
A számadatokból az látszik, hogy épphogy csak kezd magához térni a hazai autópiac az orosz–ukrán konfliktus okozta sokkból. Azonban már most borítékolható, hogy ezt a visszafogott növekedést is agyoncsapná, ha bekövetkezne a Tisza Pártnak készült baloldali megszorítócsomagban felvázolt, autókra és azok alkatrészeire kivetni tervezett áfaemelés.
A teljes cikk IDE kattintva érhető el.
