Fotó: shutterstock.com (illusztráció)
Hirdetés

A szaktárca közleménye szerint az Európai Parlament a szerdai ülésén hagyta jóvá a megállapodást a termékek kettős minőségével szembeni fellépést lehetővé tevő előírásokról. A rendelkezésnek köszönhetően visszaszorulhat az embereket megtévesztő kereskedelmi gyakorlat.

A jogszabálytervezet szerint az emberek megtévesztésének minősülne a jelentősen eltérő összetételű vagy jellemzővel rendelkező termékek azonosként való forgalomba hozatala a különböző tagállamokban.

Emellett előírják azt is, hogy a vásárlót tájékoztatni kell a termékek közötti, legitim és objektív okokon alapuló különbségekről is. Ennek minősülhet a nemzeti jogszabály, az alapanyagok elérhetősége vagy szezonalitása, az egészséges étkezés elősegítését célzó önkéntes stratégiák, és az előállítók azon joga, hogy ugyanazon márkájú terméket eltérő tömegű vagy térfogatú kiszerelésben hozhassa forgalomba – írták.

Emlékeztettek, hogy több mint két éve került fókuszba a kettős minőségű élelmiszerek ügye. Vizsgálatok bizonyították a jelenség létezését, amelyet végül elismert a bizottság, és annak elnöke Jean-Claude Juncker is.

Az agrártárca továbbra is kiáll a magyar vásárlók érdekeiért és a legfontosabb célkitűzésük, hogy a magyar családok biztonságos, jó minőségű, az egészség megőrzését támogató élelmiszerekhez jussanak hozzá – közölték.

Az EP jóváhagyta a termékek kettős minőségét is tiltó fogyasztóvédelmi jogszabályt

Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén jóváhagyta az online piacterek átláthatóságát javító, valamint a termékek kettős minőségével szembeni hatékonyabb fellépést lehetővé tevő előírásokról szóló uniós fogyasztóvédelmi szabályokat megerősítő megállapodást – közölte az uniós parlament szerdán.

A 474 szavazat, 163 ellenszavazat, és 14 tartózkodás mellett jóváhagyott irányelvnek köszönhetően visszaszorulhat a megtévesztő kereskedelmi tevékenység. A vállalatok, ha egész Európában forgalmaznak egy terméket, amelynek országonként eltérő a minősége, akkor nem címkézhetik fel ugyanúgy és látszólag ugyanazzal a márkanévvel, mert az a fogyasztók félrevezetését jelenti – rögzítették a képviselők.