Fotó: ShutterStock.com/ illusztráció
Hirdetés

A május 1. és 3. között rendezett eseményen a kiállított műveket öt kategóriába sorolták: kortárs és klasszikus művészet mellett a dizájn és a köztéri művészet területeihez tartozó alkotásokkal, valamint fiatal művészek munkáival ismerkedhettek a látogatók. Ezek mellett a szervezők külön figyelmet fordítottak a nyomattechnika bemutatására, valamint panelbeszélgetésekkel tették színessé a háromnapos rendezvényt.

A húsz ország 190 művészeti intézetéből érkező alkotások között a Pekingi Magyar Kulturális Intézet jóvoltából három magyar kortárs fotóművész – Kemény Zoltán, Tarr Hajnalka és Tóth György – munkáit is kiállították.

A szervezők előrejelzései szerint a tárlat idén mintegy százezer embert vonzhat.

Kemény Zoltán az MTI-nek elmondta: a kiállításon látható munkái, melyeket az általa megalkotott „manogram” műfajba sorol, a kézfejéről készült fotók sokszoros egymásra helyezésével készültek. A kezek rajzolata, a bőr gyűrődése, barázdái alkotta vonalak adják azt a különleges látványt, melynek értelmezését a nézők fantáziájára bízza – fogalmazott.

Kemény Zoltánnak április 26-án önálló kiállítása is nyílt a Pekingi Magyar Kulturális Intézetben.

Erdész László, a magyar alkotások pekingi megjelenését szervező szentendrei Erdész Galéria vezetője az MTI-nek nyilatkozva hangsúlyozta: Kínában nagy az érdeklődés a magyar művek iránt, az Art Beijingen való részvételnek köszönhetően újabb meghívást kaptak egy pekingi magánmúzeumtól, mellyel 200 nagy méretű kép kiállításáról tárgyalnak.