Fotó: ShutterStock.com, illusztráció
Hirdetés

A Giro d’Italia betétprogramjaként megrendezett, 18 szakaszból álló versenyen a magyar színeket az Epowers Factory Team képviselte, amely magabiztosan diadalmaskodott. Mind a 10 résztvevő csapat hat versenyzővel vett részt a szakaszokon, közülük négy állandó és két cserélhető bringással.

A csapatvezető Hering Zoltán az MTI-nek kifejtette: a 100-150 kilométer hosszúságú etapokon két ügyességi szakaszon és egy klasszikus sprintben lehetett pontokat gyűjteni. Előbbiek 5-10 kilométer közötti résztávok voltak, amelyeken megadott sebességátlagot kellett leginkább megközelíteni kilométeróra nélkül.

Az utolsó egy kilométeren pedig a csapatkapitányok sprinteltek a sikerért: a magyar színekben Filutás Viktor hajrázott, aki a Pannon Cycling Team országúti versenyzője. Az együttesnek volt két olasz tagja is: a Giro d’Italián 1996-ban szakaszgyőztes Davide Rebellin, valamint Andrea Tafi, aki 1999-ben a Paris-Roubaix-n diadalmaskodott.

A Giro-E-n a résztvevők olyan kerékpárokkal indultak, amelyen 25 kilométeres óránkénti sebességnél kikapcsolt az elektromos rásegítés. Mint Hering rámutatott: sikerük titka az, hogy a mezőny legkönnyebb, innovatív technológiával gyártott, teljesen magyar fejlesztésű kerékpárokkal versenyeztek.