Tömény
Kettős életek – francia romantikus vígjáték, dráma, 2018Alain egy könyvkiadót vezet, fiatal alkalmazottjánál keresi a boldogságot, a digitális forradalmat és az e-book terjedését pedig aggódó szemmel figyeli. Felesége, Selena (Juliette Binoche) közepesen ismert színésznő, aki éppen férje egyik állandó szerzőjével lép félre, utóbbi új műve közös viszonyukat eltorzítva taglalja. Olivier Assayas író-rendező filmjére leginkább a tömény jelző illik: karakterei végtelenül hosszú dialógusokat folytatnak a megváltozott kultúrafogyasztási szokásokról, a hagyományos szépirodalom háttérbe szorulásáról, és arról, etikus-e, ha egy művész a közönség elé tárja a magánéletét. De nézőként arra is rácsodálkozhatunk, hogy a meglehetősen narcisztikus értelmiségi szereplők életét a hagyományos párkapcsolati normák felrúgása mennyire nem befolyásolja. A Kettős életek nem kínál válaszokat, a különböző álláspontokat intelligens párbeszédek során ütközteti, a régimódi elbeszélésmóddal és technikával (az alkotást eleve analóg forgatták) azonban valamelyest megmutatja az alkotói által helyesnek vélt utat.