Karácsonyék által elkaszált budapesti fejlesztést valósít meg a kormány
A 2016-ban az akkor még Tarlós István vezette Fővárosi Önkormányzat, a csepeli, a soroksári és a XVIII. kerületi önkormányzat közös európai uniós projektjeként indult beruházást a „kerékpárosbarát” Fővárosi Önkormányzat 2020 nyarán leállította. Most a kormány készül megvalósítani a Karácsonyék által elkaszált fejlesztést.Mintegy 23 kilométer hosszúságú „Dél-pesti zöldfolyosó és kerékpárút projekt” indul
Budapesten kétféle közlekedési hálózat jellemző: sugárirányú és gyűrűirányú. A közelmúltban elsősorban sugárirányú fejlesztések valósultak meg, ezért is jelentett volna kivételt az a dél-pesti kerékpárút, amely végül Karácsony Gergely főpolgármester döntése alapján nem valósult meg.
A „Dél-pesti kerékpárosbarát fejlesztések” projekt vissza nem térítendő uniós forrást nyert el még 2016-ban, azonban a Fővárosi Önkormányzat a projekttől való elállás mellett döntött. A Fővárosi Közgyűlés 2020. június 24-i ülésén elfogadta az elállási nyilatkozatot, így életminőséget javító, a fenntartható közlekedés fejlesztését célzó, a lakosság számára is fontos fővárosi kerékpáros fejlesztéseket állítottak le.
A Főváros a projektet az érintett kerületekkel (XVIII., XXI., XXIII.) konzorciumban valósította volna meg, így a három dél-pesti kerület a Főváros döntése alapján elesett a fejlesztéstől, annak ellenére, hogy támogatták a megvalósulását.
Schneller Domonkos, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár a Kossuth Rádióban korábban úgy nyilatkozott, hogy az EU-s programozás tervezése során azon dolgoznak, hogy legyen jövője az elmaradt kerékpáros fejlesztésnek. Mint mondta, az elmúlt év során világossá vált, hogy a Fővárosi Önkormányzat kivételével az érintett kerületek számára továbbra is fontos a projekt. A fejlesztést mindhárom érintett önkormányzat támogatja, szándékukat támogató határozatban is rögzítették. A kormány az uniós programozás tervezésénél kiemelten figyelembe vette a kerületek álláspontját.
A „Dél-pesti zöldfolyosó és kerékpárút projekt” a fent említett kerékpáros fejlesztést egészítené ki egy évtizedek óta felhagyott vasúti mellékvonal elhanyagolt területének revitalizációjával, a kerékpár mellett egyéb sportokra – gyaloglás, görkorcsolyázás, kocogás, kültéri fitnesz, lovaglás – alkalmas lineáris park, zöldfolyosó kialakításával.
A zöldfolyosó és kerékpárút 23 kilométer hosszúságú összefüggő, a környező kerületekhez és településrészekhez való közvetlen kerékpáros összeköttetést és új kikapcsolódási, sportolási lehetőséget jelent sok tízezer budapesti számára.