A csepeli és ráckevei hévvonalak Kálvin térig történő meghosszabbításával és az 5-ös metró megépülésével gyorsabban lehet bejutni a déli városrészekből és az agglomerációból Budapest belső területeire, ha a terv megvalósul, városon belül is kényelmesebben és gyorsabban közlekedhetünk majd – írta Fürjes Balázs Facebook-oldalán.

MEGKEZDTÜK AZ 5-ÖS METRÓ ÉS A DÉLI HÉVEK MEGHOSSZABBÍTÁSÁNAK ELŐKÉSZÍTÉSÉT❗Budapest nem csak a belvárosból áll!…

Posted by Fürjes Balázs on Wednesday, April 14, 2021
Hirdetés

Az első lépés a ráckevei H6 és a csepeli H7 hévvonalak bevezetése a Közvágóhídtól mélyvezetésű alagútban a Kálvin térig. Az ehhez szükséges első próbafúrásokat most végezték el a Kálvin téren – a tervezett alagút nyomvonalán 50 méterenként csaknem 100 próbafúrást végeznek majd el egy hónap alatt, ezzel vizsgálva a talaj szerkezetét, összetételét, teherbíró képességét, halmazállapotát, ismert és ismeretlen jellemzőit – tette hozzá az államtitkár.

A fejlesztésre azért van szükség, mert a külső kerületekből és az elővárosokból naponta 1 millió ember érkezik be Budapest belvárosába. Ezt a terhelést a város már nehezen bírja: Budapest közútjai telítődtek, a dugók mindennaposak. A kormány elfogadja azt a szakmai konszenzust, hogy e kihívásra egy három elemből álló megoldással kell válaszolni: javítani kell a budapesti tömegközlekedést, szükség van a külső városrészek közötti közvetlen kapcsolatot teremtő, hiányzó északi és déli peremhidakra (Galvani, Aquincumi) és körúti elemekre, illetve meg kell építeni a külső csomópontokon a hiányzó P+R és B+R parkolókat, hogy le lehessen tenni az autót és kényelmesen át lehessen váltani közösségi közlekedésre.

Korábban írtuk