Ennyit költenek a baloldali miniszterelnök-jelöltek Facebook-oldalaira
Több tízmilliós nagyságrendben költenek az ellenzéki miniszterelnök-jelöltek közösségi oldalaira, míg Orbán Viktor miniszterelnökére egy forintot sem. Ennek ellenére a kormányfő az elmúlt három héten folyamatosan maga mögé utasította a baloldali politikusokat a közösségi médiában – írja cikkében a Mandiner, a Facebook-hirdetéstárak adataira, valamint a Telex összefoglalóira hivatkozva.Úgy vezet a közösségi médiában Orbán Viktor miniszterelnök, hogy arra egyetlen forintot sem költ, ez derül ki a Facebook-hirdetéstárak adataiból, valamint a Telex.hu heti összefoglalóiból. Mindeközben Karácsony Gergely oldalára több mint 120 millió, Dobrev Klára oldalára 77 millió, Jakab Péter oldalára pedig több mint 10 millió forintot költöttek ezidáig – ismerteti a Mandiner.
A több tízmilliós nagyságrendű ráfordítás ellenére a kormányfő az elmúlt három héten folyamatosan maga mögé utasította az ellenzék miniszterelnök-jelöltjeit a közösségi médiában – hívja fel a figyelmet a cikk.
Orbán Viktor kormányfő szeptember 17. és 24. között 582 ezer interakciót szerzett összesítve, szemben Karácsony Gergely főpolgármesterrel, akinek ez az érték 198 ezer lett. A harmadik helyre Jakab Péter, a Jobbik elnöke futott be, aki 195 ezer interakciót zsebelt be a Facebookon. Őt követi Gyurcsány Ferenc, 186 ezer interakcióval.
Orbán Viktor folyamatosan tartja vezető szerepét a Facebookon, hiszen szeptember 10. és 17. között 258 ezer interakciót szerzett, míg a második helyen végző Karácsony Gergely 194 ezret. Szeptember 3. és 10. között is a miniszterelnök végzett az élen 517 ezer interakcióval, maga mögé utasítva a 174 ezer interakciót szerző főpolgármestert.
A Mandinernek nyilatkozó Deák Dániel politológus szerint a főpolgármester a közösségi médiára összpontosítja kampányát, aminek hátterében a televíziós szereplései, valamint az egyéb nyilvános kampányeseményei során tanúsított gyenge teljesítmény áll. „Ezért igyekeznek őt ezektől az eseményektől a lehető leginkább megkímélni, és a Facebook jelentette biztonságos kommunikáció mezején tartani” – fogalmazott a XXI. Század Intézet vezető elemzője.
A Mandiner cikke további részletekkel IDE KATTINTVA olvasható.