Tények igazolják a kormány válságkezelési stratégiájának sikerességét
Nem pusztán politikai kijelentés, hanem tények bizonyítják, hogy sikeres volt a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak csillapítását célzó magyar kormányzati stratégia – hangoztatta a tárca szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.A tárcavezető a Pick Szeged Zrt. barnamezős beruházásának bejelentésén vett részt. A csaknem 40 milliárd forintos, napelem-telepítéssel is járó üzemfejlesztéshez az állam 10,6 milliárd forint támogatást nyújt, ami hozzájárul 1900 munkahely megőrzéséhez. A tervek szerint a projekt nyomán 2030-ig mintegy 25 százalékkal fog növekedni a penészes szalámi értékesítési volumene.
Beszédében „egyedülállónak” nevezte, hogy az elmúlt másfél évben nem pénzügyi és közvetlen gazdasági okok robbantottak ki egy „elképesztő” válságot. Rámutatott, hogy globálisan több mint 110 millió munkahely szűnt meg és 40 százalékkal visszaestek a beruházások.
Éles különbség volt a különböző kormányzati stratégiák között, és mára mérleget is lehet vonni. Ebből az látszik, hogy „csúnyán kudarcot vallottak” mindazok, akik beletörődtek abba, hogy mindenképp tömeges munkanélküliség fog kialakulni, s nem tudták vagy nem akarták megelőzni a gyárbezárásokat. Ezzel szemben „abszolút sikeresnek” bizonyultak a magyar kormány intézkedései, amelyek a tömeges munkanélküliség megakadályozására, a vállalatok kapacitásbővítésének támogatására fókuszáltak – mondta.
Szijjártó Péter szerint ezt a tények igazolják: Magyarországon az előző negyedévben 18 százalékos volt a gazdasági növekedés, tavaly beruházási rekord született, továbbá többen dolgoznak, mint a rendszerváltás óta bármikor.
Mint mondta, ehhez nagymértékben hozzájárult az élelmiszeripar is, amely idén eddig 12 százalékkal növekedett, így termelési értéke 2021 első nyolc hónapjában elérte a csúcsteljesítménynek számító 2700 milliárd forintot.
Végezetül aláhúzta, hogy a szektor sikerét az adja, hogy jól ötvözik az évtizedes-évszázados örökséget az innovációval, és a magyar termékek ezért a nemzetközi piacokon is keresettek. Utóbbit mutatja, hogy a Magyarországon több mint 143 ezer embernek munkát adó iparágnak 42 százalékos az exportaránya.
Takács István, a Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója kijelentette, hogy a beruházás a cég több mint 150 éves történetében is egyedülállónak és mérföldkőnek mondható.
Közölte, hogy a „szalámik szakértőjének”, a legismertebb magyar élelmiszerbrandnek számító vállalat nettó árbevétele tavaly 72 milliárd forint volt, és termékei iránt folyamatosan nő a kereslet külföldön is, amit jól mutat, hogy mára az export adja az árbevétel 30 százalékát.
A Pick Szeged Zrt. Magyarország és Közép-Európa egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalata, termékeit 35 országban több mint 200 üzletlánc értékesíti.