A magyar fogyasztók bizalmi indexe a második legalacsonyabb Európában. Honfitársaink a következő tizenkét hónap munkahelyi kilátásait ítélik meg a legpesszimistábban. A többi mellett ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 48 országban készült felmérése.

Vágyi Erik, a társaság kutatásvezetője az InfoRádióban elmondta: az októberi 69 pontos magyar fogyasztói bizalmi indexnél csak a portugál alacsonyabb Európában. A norvég fogyasztók a legoptimistábbak 135 ponttal. Az európai átlag 89 pont, a világátlag pedig 94.

Európában a norvég bizalmi index a legmagasabb, 135 pont, ezt követi a 133 pontos orosz index és a 102 pontos lengyel.

A felmérésből az is kiderül, hogy megállt a magyar mutató csökkenése. A 2005. őszi felmérés még 90-es bizalmi indexet állapított meg Magyarországon, tavaly 74-et, idén tavasszal pedig 66-ot, most ősszel három pont emelkedést regisztráltak.

A globális fogyasztói bizalmi indexet három tényezőből állítja össze a Nielsen: a munkalehetőségekről, a személyes anyagi helyzetről és a szükséges, illetve kívánatos termékek megvásárlása számára kedvező légkörről mondott pozitív és negatív véleményekből 0 és 200 pont között mozgó indexet számítanak.

(inforadio.hu)