Elég csak az autópályán 90-100 kilométeres sebességgel előző kamionokra gondolni, melyek a náluk csak pár kilométerrel lassabban haladókat igyekeznek „lehagyni”, olykor vészfékezésre kényszerítve a szabályosan haladókat.

– A KRESZ-ben ebben várhatóan lesz módosítás – mondta a Népszavának Bencze József országos rendőrfőkapitány. Az ugyanis legalább ugyanolyan probléma, ha valaki visszatartja a forgalmat, mintha gyorsan hajt. Egy optimális fogyasztásra beállított tempomattal közlekedő kamion egy bizonyos sebességnél gyorsabban nem tud menni. És akkor 102-vel kezdi előzni a 100 kilométerrel haladó járművet, akár percekig is. Közben föltorlódik a forgalom mögötte. Ez nonszensz! – vélte az altábornagy.

Szakértők szerint sokkal több helyen kell elhelyezni „Tehergépjárművel előzni tilos!” táblákat, nem csupán az autópályákon, de más fontos útszakaszokon is, és ezeken a helyeken traffipaxszal is képesnek kell lenniük rögzíteni a majdan tiltott „lassú előzés” szabálysértését. Az év hátralévő részében az M7-esen és az M5-ösön helyez el a rendőrség – az autópálya-kezelőkkel közösen – stabil sebességmérőket, mint amilyenek az M1-esen már működnek. Ezek természetesen benne vannak már a műholdas helymeghatározó rendszerben, tehát a GPS jó előre jelzi őket, de még ez az eszköz is jó arra, hogy az autósok betartsák a sebességkorlátozást.

(Népszava)