2007-ben 730 millió. 2008-ban pedig 420 millió. Ennyit költött tanácsadói szerződésekre a 80 milliárdos tartozást felhalmozó BKV.

A közlekedési vállalat vezérigazgatója márciusban büszkén ismertette az elért eredményeket, annak ellenére, hogy tavaly szeptemberi hivatalba lépése óta újabb milliókat fizettek ki például a jegy- és bérlet illetve a formacipőgyártás kérdéseit vizsgáló tanulmányokra. Egy májusban 250 millió forintért rendelt jelentés a BKV hosszú- és rövid távú stratégiájáról szól. A kiszivárgott hírek szerint a jegyárak drasztikus, infláció feletti emelését és a sofőrök 16 százalékos elbocsátását javasolja a fővárosnak.

Négy BKV szakszervezet csak a sajtóból értesült a tanulmányról. Szerintük szakmaiatlan megállapítások szerepelnek az anyagban, ezért tárgyalást kezdeményeztek a főváros vezetésével.

A kirekesztés ellen tüntető szocialista főpolgármester-helyettes, Hagyó Miklós hajlandó egyeztetni, a BKV szakszervezetek vezetői sztrájkról még nem beszélnek, de azt mondják: ahogy korábban most is hajlandóak minden törvényes eszközzel fellépni a várható elbocsátások és a járatritkítás ellen.

(hírTV)