Hallani sem akar a többség a rakpart lezárásáról
Borulni látszik Karácsony Gergely állítása, miszerint széles társadalmi konszenzus van a rakpart lezárásáról, legalábbis a szakmai szervezetek állásfoglalása és friss kutatásaik épp az ellenkezőjét igazolják – írja a Magyar Hírlap.Nem sokkal a választások után jelentette be a főpolgármester: örökre lezárják a forgalom elől a pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszát. A szakmai szervezetek és a lakosság is megdöbbent, hiszen a rakpart építési munkálatai éppen csak befejeződtek, végleges lezárásról pedig addig egy szó sem esett. Később Karácsony Gergely bevallotta: politikai okok miatt várt a bejelentéssel, hiszen az intézkedés ronthatta volna a baloldal esélyeit a választáson.
Ezután viszont Karácsony és Balogh Samu, a főpolgármester közlekedésfejlesztéssel is foglalkozó kabinetfőnöke azzal takarózott, hogy a főpolgármester programjában is szerepelt az intézkedés. A szakmai szervezetek eközben jelezték: az egyeztetések során a baloldali városvezetés rendszeresen hivatkozott a budapestiek akaratára, azonban erre vonatkozó közvélemény-kutatást nem láttak. A felháborodást érzékelve Karácsony nemrég közzétett egy felmérést: a Medián ezerfős mintán végzett kutatása szerint a megkérdezettek 43 százaléka az autóforgalom megtartása mellett tette le a voksát, 32 százalékuk egy szakaszt átadna a gyalogosoknak, és csupán 17 százalékuk zárná le a gépjárművek elől a rakpartot.
Gyulainé Tóth Zsuzsa, a Magyar Autóklub jogi képviselője tegnap ezzel kapcsolatban közölte: egy évvel ezelőtt ők is készítettek egy felmérést, ahol a tizenegyezer válaszoló hatvan százaléka utasította el a rakpart lezárását, és a napokban több médium közvélemény-kutatása is ezt támasztotta alá. A szakember az Index szavazásának eredményére utalhatott, hiszen ott húszezer szavazat érkezett a lezárás ellen, míg hatezren voltak, akik mellette tették le a voksukat. Környezet- és balesetvédelmi szempontból rossz döntés a rakpart lezárása az autós forgalom előtt – szögezte le Gyulainé Tóth Zsuzsa.
A további részletekről IDE kattintva olvashat a Magyar Hírlap honlapján.