A helyszíni ellenőrzésre is kiterjedő jegybanki vizsgálat szerint az Allianz többször nem tájékoztatta ügyfeleit, illetve a kötvény- és kárnyilvántartót egyebek közt a szerződések létrejöttéről, díjhátralékáról vagy megszűnéséről. Hiányosnak találták az adatfeldolgozási, nyilvántartási, ellenőrzési rendszert, valamint a panaszkezelést is.

Hirdetés

Súlyosbító tényezőként értékelték, hogy a biztosító adatfeldolgozási, nyilvántartási és ellenőrzési rendszere több alkalommal huzamosabb időn át nem támogatta a jogszabályszerű működést. Szintén súlyosbító körülménynek számítottak a biztosítási szerződések elemei kapcsán feltárt hiányosságok, illetve az adatszolgáltatási problémák. Enyhítő körülmény ugyanakkor, hogy az Allianz számos esetben jelezte korrekciós intézkedéseit a feltárt hiányosságoknál – tették hozzá.

A közlemény szerint a biztosítónak szeptember 30-ig kell beszámolnia azokról az intézkedéseiről, amelyekre a jegybank kötelezte.

Korábban írtuk