A késve megkezdett Lánchíd-felújítás, a soha el nem készülő és egyre dráguló Blaha Lujza tér, a pesti, valamint a budai alsó rakpart szakaszos lezárása külön-külön is megterhelő lenne a városi közlekedésre, ezek ráadásul egy időben zajlanak. Miközben a szakmai szervezetek és a város lakói folyamatosan jelzik a problémát, a főváros vezetése Karácsony Gergely főpolgármesterrel az élen mintha homokba dugná a fejét.

Hirdetés

A szerdai Fővárosi Közgyűlés asztalán pedig már ott pihen a parkolási díjak emelésének a javaslata, a szmogriadó idején korlátozás alá eső járművek körének a bővítése, amelyek előreláthatólag további terhet rónak majd az autósokra és ezzel a városi közlekedésre.

Ránézésre tehát olyan, mintha a város vezetése úgy akarná megoldani a dugók kérdését, hogy elveszi a lakosság kedvét az autóhasználattól. Ennek kapcsán Wintermantel Zsolt, a Fidesz–KDNP budapesti frakcióvezetője lapunknak kifejtette: véleménye szerint a főpolgármesternek semmiben nincs stratégiai elképzelése, ezek az intézkedések sokkal inkább a határozott stratégiai elképzelések hiányát jelzik. „Én úgy látom, hogy a főpolgármester próbál az ígéretei között lavírozni, rögtönzött gesztusokat tenni. Ilyen volt a körúti kerékpársáv felfestése is, de a zöldszervezetek felé ilyen lehet a rakpart lezárása is” – fogalmazott a frakcióvezető, kiemelve, ezek a gesztusok azonban nem változtatnak a tényen: a városnak működnie kell!

„Attól még, hogy a főpolgármester ellene van, lesz autós közlekedés a városban. Az emberek el akarnak jutni a munkahelyükre, az egészségügyi intézményekbe, a gyerekekkel az iskolába, ahogy az áruszállításnak is működnie kell” – nyomatékosította a frakcióvezető. „Közlekedésmérnökként mondhatom, hogy egy ekkora rendszer, mint Budapest közlekedése nem játék, itt nincs helye ilyen fajta kapkodásnak, ez nem egy városszimulátor.

Korábban írtuk

Vissza kell térni a közép- és hosszú távú fejlesztési stratégiákhoz, hiszen ilyen fejlesztéseket nem lehet kapkodva elvégezni. Az intézkedések előtt társadalmi egyeztetésre, jól átgondolt stratégiára és a szakmai szervezetek bevonására is szükség van, hiszen így alakulhat ki széles társadalmi konszenzus” – vélekedett Wintermantel. „Ezt maga a főpolgármester is tudja, hiszen programjában számos más mellett mindenben széles körű társadalmi és szakmai egyeztetést ígért, ez azonban eddig nem valósult meg” – tette hozzá.

A további részletekről IDE kattintva a Magyar Hírlap honlapján olvashat.