A hagyományos vendégország-program fókuszában ezúttal az Amerikai Egyesült Államok színháza áll: a szervezők igyekeznek kísérletező és műfaji határokat feszegető produkciókat megmutatni a nézőknek a Trafó és a MU Színház színpadán.

A programblokkban szólókoncertet ad és workshopot vezet Reggie Watts, a tíz oktávnyi hangterjedelemmel rendelkező hip-hop művész, aki a keleti parton szatirikus opera-beatbox előadásaival vált közismert és közkedvelt jelenséggé, majd bejárta az egész világot Sydney-től Kuala Lumpurig.

Négy előadással mutatkozik be New York egyik legprogresszívebb befogadószínháza és produkciós műhelye, a PS122 – Budapesten látható produkcióik az amerikai és a magyar társadalom között keresnek párhuzamokat, és az Egyesült Államok legizgalmasabb színházi kísérleteiből kínálnak ízelítőt. A Kortárs Drámafesztiválon a nézők olyan előadásokat láthatnak, amelyek finoman, a színház eszközeivel reflektálnak az aktuális kis- és nagypolitika eseményeire, miközben a felszínen az amerikai álmot: a csillogást, a boldogságot, a gyönyört kínálják.

A magyar programba, melyet a Színházi Kritikusok Céhe felkért tagjai válogattak, olyan alkotók és együttesek kaptak meghívást, mint Pintér Béla és Társulata, a Szputnyik Hajózási Társaság, az Orlai Produkciós Iroda, az Örkény, a Nemzeti és a Kolibri, valamint a kaposvári Csiky Gergely és a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház.

A fesztivál folytatja immár megszokott felolvasószínházi és színházi nevelési programját is, valamint a Krakkói Magyar Központtal együttműködve több napos eseménysorozatnak ad otthont, mely a kortárs lengyel és magyar dráma kapcsolatát vizsgálja, párbeszédét erősíti.