A Miniszterelnökség parlamenti államtitkára a főpolgármester a dugódíj bevezetéséből való kihátrálását arra alapozza, hogy Karácsony a héten a Partizánban adott interjújában korábbi harcos dugódíjpárti kijelentéseivel szemben végre elismerte: a dugódíj rossz eszköz, nem éri meg, nincs értelme Budapesten bevezetni.

Hirdetés

„Ez a magát zöldpolitikusként eladni akaró főpolgármester részéről teljes önfeladás: a dugódíj (behajtási díj) bevezetése szerepelt Karácsony választási programjában és azt többször beígérte még erre a ciklusra.”

Fürjes Balázs ez alapján bizonytalannak látja, miben kellene hinniük most a budapestieknek.

Mi biztosan nem változtatjuk meg álláspontunkat: megakadályozzuk a dugódíj bevezetését, mert nem így kell megoldani Budapest és a várostérség valóban súlyos közlekedési problémáit – szögezte le a Fidesz politikusa, aki három pontból álló megoldást sürget:

  • A tömegközlekedés mennyiségi és minőségi fejlesztése. Eredmény: gyorsabb, kényelmesebb, megbízhatóbb, több kapcsolatot és átszállást biztosító közösségi közlekedés.
  • A hiányzó északi és déli peremhidak (Aquincumi, Galvani) és a hozzájuk tartozó külső körúti elemek megépítése. Eredmény: közvetlen kapcsolat a külső városrészek között, rövidebb utazások, a belvárosi forgalom jelentős csökkentése (napi 80 ezer autó).
  • P+R- és B+R-parkolók építése a külső csomópontokon. Eredmény: akik befelé tartanak, biztonságosan le tudják tenni az autót.
Korábban írtuk