Álláskeresés online és személyesen
Napjainkban az ismerősök ajánlásain kívül a legnépszerűbb álláskeresési csatornák az online állásportálok és az állásbörzék. Az online álláskeresés térnyerése mellett a személyes találkozás lehetősége is fontos igény mind a munkaadók mind a munkavállalók részéről.
OnlineTér a lehetőségek kiszélesítéséért
Idén ősszel a börze hagyományos, fizikai terei (ÁllásTér, KépzésTér) mellett egy, csak a börze honlapjáról elérhető Online Tér került bevezetésre, melynek köszönhetően a vállalatok a rendezvény weboldalán saját virtuális standdal jelenhettek meg. Ezt a szolgáltatást önállóan is igénybe lehetett venni, így azok a cégek is meghirdethették ajánlataikat, akik a börzén személyesen nem tudtak megjelenni, de nagyon sok a helyszínen standdal megjelenő kiállító is igénybe vette a szolgáltatást a megjelenés kiegészítéseként. Az online kapcsolat-felvétel és informálódás iránti igény a látogatók részéről is jelentkezett, hiszen az újításnak köszönhetően azok is böngészhettek a több mint 100 kiállító ajánlatai között, akik vidékiként, vagy munkahelyi elfoglaltságok miatt nem tudtak kilátogatni a börzére.
Fontosak a személyes karriertippek is
Az OnlineTér népszerűségét mutatja, hogy már első alkalommal a regisztrált látogatók közel 12%-a csak online keresett állást és adott le pályázatot. A börze honlapján ezen kívül számtalan álláskeresési, felkészítés tanács szolgálta a tudatos álláskeresést. A felhasználók több mint fele (52, 22%) ezeket a tartalmakat is használta a portálon, a kiállítói ajánlatok webes megjelenítésének népszerűségét pedig az mutatja, hogy a felhasználók 88,06%-a ezeket kereste a honlapon.
A kiállítók online standjain megtalálhatóak voltak a legfontosabb kiállítói információk és ajánlatok, ezen kívül helyet kapott minden olyan tartalom, mely még teljesebb képet adhat a munkaadó vállalatról: így a kiállítók képekkel, videókkal, saját karrier tippekkel, szavazással és fórumozási lehetőséggel is nyitottak az álláskeresők felé. A felhasználók által legnépszerűbbnek tartott tartalom a cégismertető és az állás- vagy képzési ajánlatok listája volt, ezeken kívül sokan megnézték a kiállítók elérhetőségeit és a karriertippeket is.
Az új online kezdeményezésnek köszönhetően a rendezvényt megelőzően kiugróan magas honlap-látogatottságról számoltak be a szervezők (a rendezvény hetében a honlapon átlagosan napi 6 122 egyéni látogató és 59 158 oldalletöltés), a legtöbb egyedi látogató és legmagasabb oldalletöltés szám a börze előtti napon, október 6-án volt (9833 fő egyedi látogató és 100 951 oldalletöltés).
Kommunikáció a közösség bevonásával
A börze nem csak a megújult honlappal nyitott a fiatal, internetet rendszeresen használó álláskeresők felé. A börze hivatalos Facebook oldala is 2010 őszén debütált és nem várt sikert aratott. Közel két hét alatt 1500 rajongóval és számtalan látogatói visszajelzéssel a Facebook oldal hatékonyan támogatta az álláskeresők felkészülését és a munkaerőpiac szereplőinek egymásra találását. Az új csatorna sikerét bizonyítja, hogy a börze utólagos kérdőívének összes kitöltője azt mondta, hogy hallott a rendezvény Facebook oldaláról és tagja is annak.
Úgy tűnik tehát, hogy a személyes találkozási lehetőség mellett szükség van arra is, hogy az online világ adta eszközöket kihasználva azok is lehetőséget kapjanak a kommunikációra, bemutatkozásra, akik személyesen nem tudnak megjelenni egy ilyen állásbörzén.
Sipos Mária
* * *
Milyen csatornákat használnál munkahelykeresés céljából?*
(több válasz jelölhető)
Online állásportálok 95,52%
Állásbörzék 82,97%
Személyes ismeretségek útján 61,83%
Személyzeti tanácsadó cégek, munkaerő közvetítők 49,64%
Vállalati honlapok (karrieroldalak) böngészése 45,70%
Újságok, magazinok 41,94%
Google 32,08%
Egyetemi, főiskolai karrierirodák 26,16%
Munkaügyi központok 21,86%
Levelezőlisták 9,32%
Egyéb 6,09%
*HVG Állásbörze 2010 őszi kérdőív