A német iskolákban már tolmács kell a szülői értekezleten
A feltételezettnél jóval több tanár és dolgozó hiányzik a német iskolákból. Az igazgatók szerint a tanárhiány sokszorosa annak, mint amit az illetékes tárca kommunikál. Az sem titok, hogy azok az iskolák vannak a legnehezebb helyzetben, ahol többnyire bevándorló gyerekek tanulnak, írja a V4NA nyomán a Magyar Nemzet.Amint az iskolaigazgatók körében végzett felmérésből kiderült, már most is több mint ötvenezer tanár hiányzik az iskolákból Németországban. Országos az állások tizenegy százaléka betöltetlen, a legrosszabb helyzetben a bajorországi iskolák vannak. A bajor pedagógusszövetség arra hívta fel a figyelmet, hogy egyre több tanár éri el a terhelhetősége határait. Ellentétben az érdekképviseletek véleményével és a felmérés eredményével, az oktatási minisztériumban csak 12 ezer betöltetlen álláshelyet feltételeznek.
„Az, hogy ennyi pedagógus hiányzik, nem szerencsétlen egybeesés, hanem az iskolapolitika évtizedes rossz döntéseinek és mulasztásainak eredménye, amelyek túlterhelték és kevésbé vonzóvá tették a tanári pályát” – figyelmeztetett az Alternatíva Németországért (AfD) ellenzéki jobboldali párt. – Ezt következetesen kezelni kell. Véget kell vetni minden ideológiai kísérletnek, ami ebbe az oktatási katasztrófába vezetett bennünket, hogy újra több fiatal válassza a pedagógushivatást. Végzetes, hogy a politikusok még a tanárhiány történelmi mértékét sem ismerik el! – mondta Carlo Clemens, az AfD szövetségi elnökségének tagja.
Németország az elmúlt években több millió bevándorlót fogadott be. Ennek következtében az ország iskolarendszere is átalakult, és egy sokszínű, multikulturális diákközösséggé vált. Ahelyett azonban, hogy ez előnyére vált volna, a tanárok és iskolai vezetők beszámolója a külföldi diákok növekvő számának veszélyeire mutat rá. Norma Grube igazgató egyre kaotikusabb körülményekről számolt be egy lapinterjúban.
Ahol sok gyermek rosszul beszél németül, mindennaposak a támadások, és a szülői értekezleteken rendszeresen tolmácsra van szükség.
Grube a Die Welt lapnak nyilatkozva elmondta, hogy 23 különböző nemzet találkozik az iskola udvarán, közülük néhányan egyáltalán nem értik egymást, és néha ellenséges régiókból származnak.
– Ezzel el is érkeztünk az egyik okhoz, amiért a tanári hivatás egyre kevésbé vonzó: a pszichés stressz óriási, és egyre csak nő. Ráadásul a tanárok elleni agresszió és tiszteletlenség olyan szintű, hogy sokan közülük képtelenek megbirkózni vele – tette hozzá. Berlinben a diákok 40 százaléka nem német anyanyelvű, és az olyan városokban, mint Hamburg, a diákok többsége migránshátterű.
Összességében a németországi általános iskolákba járó gyerekek megdöbbentő aránya, 38 százaléka migránshátterű.
Néhány ilyen iskolában mindennapos az antiszemitizmus, a muszlim diákok leginkább a zsidó diákokat bántják – írja a Die Welt.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják el a Magyar Nemzet oldalán.