Az autó két atyja Gotlieb Daimler és Karl Benz által alapított Daimler és a Benz autógyárak 1926-ban egyesültek. A Közlekedési Múzeum által kiállított modellek még az egyesülés előtt készültek.

A Daimler Mercedes 10/40/65 márkájú autót 1924-ben gyártották, a kiállított alváz metszetelt, így láthatók a motor és az erőátviteli berendezések belső kialakítása. A motor különlegessége a királytengelyes vezérlés. Ebben az esetben a hengerfejben lévő vezérműtengelyt kúpkerekeken keresztül függőlegesen forgó tengellyel hajtották meg. Ugyanilyen különleges a gépkocsi differenciálműve is, amelyben a fogaskerekek terhelésének csökkentésére kettős áttételű kúp-tányérkerék hajtást alkalmaztak, ez azt jelenti, hogy két kúpkerék és két tányérkerék van benne, míg a hagyományos konstrukciónál csak egy van.

A gépkocsi két és négyüléses nyitott és négyüléses zárt karosszériával is készült, vételára 1924-ben 20000 Birodalmi Márka volt ennek az árnak a harmadáért már „középkategóriás” autót lehetett vásárolni. A most kiállított Daimler alvázat még soha nem láthatta a közönség, első alkalommal állítja ki a múzeum.

A speciális márkajelzésnek (10/40/65) adózási okai voltak, ugyanis akkoriban Németországban az autók teljesítménye után vetették ki az adót, amihez a motor méretét vették alapul, 261,8 cm3 hengerűrtartalom után egy lóerőt számoltak, azaz egy 2600cm3-es motor a 10 adólóerős kategóriába esett, akkor is, ha a valós teljesítménye feltöltés nélkül 40, kompresszorral 65 LE volt.

A motorja négyütemű, 4 hengeres 2600 cm3-es volt, teljesítménye 40 LE-s (29,4 kW), kompresszorral: 65 LE (47,8 kW) volt, maximum sebesség: 120 km/h.

A Benz túraautó (Benz 14/30 HP) még idősebb, 99 éves, 1912-ben gurult ki a gyárkapun. Ez az autó az egyetlen megmaradt példány Magyarországon. Még favázas karosszériával készült, és a kornak megfelelően a kocsiszekrény a konflisok arányait követi, felépítése az autóépítés kezdeti jegyeit viseli magán, pl. vezetőülése nyitott, a vezető feje fölé csak vászontetőt lehetett kifeszíteni. Az utastér azonban már zárt. Nem volt még ablaktörlője, a szélvédőt előre lehetett hajtani, hogy ne piszkolódjon el. A sebességváltóját és a kézifékkarját az utastéren kívül szerelték fel. Motorjának hengereit még kettesével öntötték, egy öntvényben 2 henger található. Az üzemanyagot a már hátul elhelyezett tartályból a kipufogógáz túlnyomásának segítségével juttatták el a motorhoz.

A motor 4-ütemű, négyhengeres, 3564 cm3-es, amely 33 lóerővel hajtotta a járművet, akár 80 km/órával.

A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum által kiállított autók Oldtimer Expón ( Vasúttörténeti Park, április 15-17.) a „Keleti Pályaudvar” installációval szemben láthatók.