A 2022-es választások külföldi hátterének teljes körű feltárása még várat magára, azonban ahogy egyre mélyebbre ásunk a Soros-féle média- és NGO-birodalomban, úgy egyre több összefüggésre bukkanunk – írta meg a Tűzfalcsoport.

Hirdetés

Mint kifejtik, az Amerikából és Svájcból érkező kampánypénzeken túl az amerikai baloldal, élén Sorossal, a teljes magyarországi hálózatát is mozgósította a 2022-es választási kampány során a baloldali jelöltek mellett.

A portál megjegyzi: egy kampányhoz pénzre és humánerőforrásra van szükség. Soros médiabirodalmának egyik legrégebbi lapja, a 444 mindkettőből kapott bőven. A 2021-es pénzügyi beszámoló és személyügyi kimutatások jól megmutatják, hogy miképp készültek a választásokra Uj Péterék.

Nemrég maga a partizános Gulyás Márton ismerte be, hogy anyagi támogatást kaptak Sorostól. Korábban a Telex jött elő azzal, hogy komoly pénzügyi segítséget kapnak az Egyesült Államokból, pontosabban az amerikai baloldal által vezetett külügyminisztériumtól. A Tűzfalcsoport szerint mindkét fejlemény egy irányba mutat:

Soros nem feltétlenül elégedett a 444-gyel, ezért diverzifikálja a támogatásait, illetve befolyásának köszönhetően szerez támogatókat olyan viszonylag új médiaprojektnek számító 444-konkurens lapoknak is, mint a Telex.

– idézi a Tűzfalcsoport beszámolóját a Magyar Nemzet.

Megugrott a 444 pénzügyi forgalma

A pénzügyi beszámolókat böngészve az a legszembetűnőbb, ahogy a 444 elkezdte felduzzasztani a szerkesztőségét. 2020-ban még viszonylag kis szerkesztőséggel működtek, mindössze 39 munkatárs dolgozott a lapnál. Ezzel szemben 2023 januárjára ez a szám már elérte a 60 főt.

A 444 pénzügyi forgalma is hasonlóan megugrott. 2020-ban még 600 millió forintnyi forgalmat bonyolítottak le, míg 2021 végére ez a szám elérte a 847 millió forintot.

Ez a pénzügyi növekedés a koronavírus-járvány tetőzéskor történt, amikor minden másnap azzal riogattak, hogy ha azonnal nem állítjuk le az ország gazdaságát és nem zárkózunk be a lakásunkba, akkor végünk.

− Ők mindenesetre szépen megszedték magukat − jegyzi meg a Tűzfalcsoport.

Brüsszelnek tetsző videókat kell gyártaniuk

Egy 2020-ban kiírt, több százmilliós „pályázatot” nyertek el, amely keretében 2022-ban és 2023-ban Brüsszelnek tetsző videókat kell gyártaniuk. A projekt célja az volt, hogy a fiatalokat vonják be videók, podcastek, események és közösségi médiaplatformok révén.

A támogatás állítólag főleg a 16–30 éves korosztályt célozta meg Facebookon, Youtube-on, Instagramon, Twitteren, TikTokon, Vimeón, Europodon és Spotify-on keresztül.

A Tűzfalcsoport megállapítja, hogy a 444 Soros Médiafejlesztési Befektetési Alapján túl máshonnan is kapott pénzt, és az is egyértelmű, hogy nem várnak el nagy eredményt a pénzükért cserébe a brüsszeli adakozók.

A Tűzfalcsoport cikkét ITT olvashatják.

A Magyar Nemzet cikke ITT érhető el.

Korábban írtuk