A világpiacon egyedülálló, hazai fejlesztésű drón erősíti hazánk légvédelmét
A világviszonylatban is különleges, sugárhajtású ProTAR drónt kifejezetten katonai alkalmazásra fejlesztették ki. A rendszert használó légvédelmi egységnek szimulált készültség során kell eltalálni a drónt, amelynek végsebessége elérheti az 500 km/órát – számolt be róla a Magyar Nemzet.Jól működő hadsereg és jól működő gazdaság nem lehet meg komoly hadiipar és a hozzá kapcsolódó innováció nélkül. A haderőfejlesztés csak a magyar védelmi ipar kiépítésével lehet sikeres – hangsúlyozta hétfőn Porkoláb Imre dandártábornok, védelmi innovációért felelős miniszteri biztos a magyar fejlesztésű ProTAR rendszer első hivatalos bemutatóján, a nullponti lő- és gyakorlótéren.
A miniszteri biztos felidézte: a rendszerváltoztatás egyik legnagyobb vesztese a hadiipar volt, ezért 2010-ben újra kellett indítani az ágazat fejlesztését. Hozzátette: az új fejlesztés mérföldkő a honvédség megújulása terén, olcsóbb és komolyabb teljesítményű, mint elődei.
Egyedülálló drón a világpiacon
A Rotors & Cams Zrt. közleménye szerint a világviszonylatban is különleges, sugárhajtású ProTAR drónt kifejezetten katonai alkalmazásra fejlesztették ki, a védelmi célú, pilóta nélküli repülőrendszer a hadsereg légvédelmi képességének fejlesztésére hivatott. A drón célanyagként támogatja a légvédelmi rendszerek éles- és gyakorló lövészeteinek végrehajtását.
Az eszközt használó légvédelmi egységnek szimulált készültség során kell eltalálnia a drónt.
Többféle készültségi helyzet szimulálható a drón segítségével, anélkül hogy nagy értékű repülőgépeket, valamint pilótákat használna a haderő. A fejlesztés által a légvédelmi gyakorlatok anyagi és emberi kockázatai, végrehajtási költségei radikálisan csökkenthetők. A pilóta nélküli repülő végsebessége eléri az 500 km/órát, repülési magassága a 6000 métert, üzemideje a 60 percet, a kommunikációs hatótávolsága pedig a 75 kilométert és – a világpiacon egyedülálló módon – kötelékrepülésre is képes.
Az eszköz rövid idő alatt a levegőbe emelhető egy szintén magyar fejlesztésű kilövőállásból. A katapult indítás ismétlési ideje nem haladja meg a két percet, amely szintén egyedülálló a világpiacon. A légi jármű és a katapult mellett a berendezés harmadik része a kilenc főből álló földi irányítóállomás.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják el a Magyar Nemzet oldalán.