A 27 áldozatot követelő szerencsétlenség mellett az idén májusban bekövetkezett verőcei hajóbaleset hét áldozatáról is megemlékeztek a szakmai szervezetek – tartalmazza a két szervezet közös, az MTI-hez eljuttatott közleménye.

Hirdetés

„A Hableány sétahajó öt évvel ezelőtti tragédiája a magyar dunai hajózás történetének eddigi legsúlyosabb balesete. Bár a fél évtizeddel ezelőtt történtek és a mostani verőcei hajóbaleset nem összehasonlítható, arra azonban mindkét tragédia rávilágít, hogy a hivatásos hajósok mellett mindenkinek (…) szigorúan be kell tartania a vízi közlekedésre vonatkozó szabályokat”

– idézték a közleményben Figler Zoltánt, a Személyhajósok Szövetségének főtitkárát.

Varga Zsolt, a Magyar Hajózási Országos Szövetség főtitkára arról szólt, a döntéshozóknak kiemelt felelősségük van abban, hogy a személyhajózással kapcsolatban olyan szabályokat alkossanak, amelyek maximálisan szem előtt tartják az utasok biztonságát is.

A kommüniké szerint Varga Zsolt ezzel arra utalt, hogy a két hajósszervezet szerint a Fővárosi Közgyűlés által legutóbb elfogadott Duna-parti építési szabályzat kikötőbezárásokra vonatkozó passzusa komoly közlekedésbiztonsági veszélyeket rejt magában.

Korábban írtuk