„A NATO több szárazföldi folyosót fejleszt ki, hogy az amerikai csapatokat és páncélosokat a frontvonalhoz vezesse egy Oroszországgal vívott nagy európai szárazföldi háború esetén”

Hirdetés

– írja a The Telegraph brit lapra hivatkozva az Origo.

Az amerikai katonák az öt kikötő valamelyikében szállnának partra, és előre megtervezett logisztikai útvonalak mentén irányítanák őket, hogy szembeszálljanak egy esetleges moszkvai támadással. A brit lap azt is kiemeli, hogy a szövetség legfelsőbb vezetőinek figyelmeztetése szerint a nyugati kormányoknak fel kell készülniük egy Oroszországgal való konfliktusra a következő két évtizedben.

A logisztikai útvonalak kulcsfontosságú prioritássá váltak azóta, hogy a NATO vezetői tavaly a litvániai Vilniusban tartott csúcstalálkozón megállapodtak abban, hogy 300000 katonát tartanak készenlétben a szövetség védelmére.

Az olasz kikötőkből az amerikai csapatokat Magyarországra szállíthatnák

A jelenlegi tervek szerint az amerikai csapatok holland kikötőkben szállnak partra, majd vonattal utaznának Németországon keresztül Lengyelországba. A NATO elleni orosz invázió esetén az amerikai csapatokat a rotterdami kikötőbe szállítanák, mielőtt keletre szállítanák őket.

Ha a Hollandiából belépő NATO-erőket orosz bombázás éri, vagy észak-európai kikötőket semmisítenek meg, a szövetség az olaszországi, görögországi és törökországi kikötőkre helyezi át a hangsúlyt.

Az olasz kikötőkből az amerikai csapatokat szárazföldi úton Szlovénián és Horvátországon keresztül Magyarországra szállíthatnák, amelynek közös határa van Ukrajnával. Hasonló tervek léteznek arra is, hogy a török és görög kikötőkből Bulgárián és Románián keresztül szállítsanak csapatokat a szövetség keleti szárnyának elérése érdekében. Tervek készülnek a csapatoknak a balkáni kikötőkön, valamint Norvégián, Svédországon és Finnországon keresztül történő szállítására is.

Az elmúlt öt évben a JSEC a NATO Összhaderőnemi Támogató és Felkészítő Parancsnoksága vizsgálatokat végzett, hogy különböző útvonalakat tudjon kijelölni, amelyeken keresztül csapatokat lehetne szállítani egy esetleges orosz invázió ellen.

Az észak-európai kikötőket, például Hollandiát, Németországot és a balti államokat különösen érzékenynek tartják az orosz rakétatámadásokra.

Korábban írtuk

Sollfrank altábornagy elmondta:

„Mindent úgy alakítunk ki, hogy a szükséges ellenálló-képesség – robusztusság, tartalékok és redundanciák – rendelkezésre álljon.”

Hozzátette, hogy a NATO azonban a keleti szárnyának fedezéséhez szükséges légvédelemnek csak az 5 százalékával rendelkezik, ami aggasztó a kulcsfontosságú logisztikai csomópontok védelmére szolgáló felszíni-levegő képességek szempontjából.

Az ukrajnai orosz háborút figyelve és értékelve látható, hogy Oroszország megtámadta Ukrajna logisztikai bázisait” – mondta. „Ebből azt a következtetést kell levonni, hogy egyértelmű, hogy a hatalmas logisztikai bázisok, ahogyan Afganisztánból és Irakból ismerjük, többé nem lehetségesek, mert egy konfliktushelyzetben nagyon korán megtámadják és megsemmisítik őket” – tette hozzá.

A teljes cikket az Origo oldalán olvashatják.