Fotó: MTI/EPA/Filip Singer
Olaf Scholz német kancellár a német lapkiadók szövetségének (BDZV) berlini kongresszusán beszél 2024. szeptember 12-én.
Hirdetés

A Bizottság javaslatát csak akkor lehet végrehajtani, ha az EU lakosságának 65 százalékát képviselő 15 uniós tagállam minősített többsége ellene szavaz, ami igen nagy akadályt jelent.

Franciaország, Görögország, Olaszország és Lengyelország már jelezte, hogy támogatja a vámokat, ami elegendő lehet az EU legmagasabb szintű kereskedelmi intézkedésének érvényesítéséhez

– számolt be a Reuters.

A német kormány egyelőre nem kommentálta a hírt.

Az Európai Bizottság álláspontja szerint a vámok célja az olcsó kínai hitelek, föld- és nyersanyagok, valamint egyéb állami támogatások hatásainak ellensúlyozása, és nem a kínai autógyártók kizárása.

Korábban írtuk

Német autógyártók, amelyek 2023-ban eladásaik egyharmadát Kínában realizálták, ellenzik a vámokat, mivel attól tartanak, hogy azok megtorló intézkedéseket válthatnak ki, ami súlyos következményekkel járhat Németország második legnagyobb kereskedelmi partnerével való kapcsolatokra. Az IG Metall szakszervezete és az ország legnagyobb autógyártóinak munkavállalói képviselői is arra szólították fel a német kormányt, hogy utasítsa el a vámokat.

Kijelentjük: a vámok rossz megközelítés, mert nem segítik az európai autóipar versenyképességét

– állt közös nyilatkozatukban.

(forrás: Mandiner)