Magyar Péter az utóbbi hetekben erős kritikával illette az állami tömegközlekedés egyes cégeit, irányítóit. Ilyen megszólalásaikor a Tisza Párt elnöke arról nemigen tett említést, hogy két fontos, köztulajdonban álló közlekedési cégben maga is a döntések közelében volt: a politikus az elmúlt években a Volánbusz Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. igazgatóságában is helyet foglalt – írja kedden megjelent cikkében a Magyar Nemzet, hozzátéve, Magyar valószínűleg nem véletlenül nem beszél arról, hogy igazgatósági tagként mit tett az utasokért.

Hirdetés

A lap megismerte ugyanis azoknak a jegyzőkönyveknek a tartalmát, amelyek Magyar Péter tagsági időszaka alatt készültek. Ezekből világosan kiderül: a közösségi közlekedés állapotát ma vehemensen ostorozó Magyar számos döntésben nem vett részt, alig szólt hozzá, kevés ötlete közül pedig volt, ami az utasokat sújtotta volna.

Korábban írtuk

A részleteket ismertetve a Magyar Nemzet azt írja: Magyar Pétert 2022 augusztus elején nevezték ki a Magyar Közút igazgatósági tagjává. Mandátuma eredetileg 2027 augusztusáig szólt, javadalmazását pedig havi 375 ezer forintban állapították meg. Ötéves mandátumát ugyanakkor nem tölthette ki, 2024 februárjában megszűnt a megbízatása.

Mint megtudták,

a közút igazgatósága összesen 22 alkalommal hozott döntést Magyar igazgatóságbéli tagsága alatt. A politikus összesen nyolc esetben maradt ki ebből. Az igazgatóság nyolc alkalommal tartott ülést személyesen, Magyar Péter két ilyenen nem volt ott. A testület a másik 14 esetben ülésen kívül határozott, az azóta ellenzékivé lett politikus ezeken hatszor nem adott le írásbeli szavazatot. A többi nyolc döntésnél, vagyis amikor voksolt, támogatta az előterjesztést.

„A jegyzőkönyvek tanúsága szerint Magyar csak néhány, nem szorosan szakmai kérdést érintő témakör kapcsán szólalt meg a közút ülésein. Az egyik ilyen a béremelés volt, emellett a különféle közbeszerzések ügyében kért leginkább szót. Utóbbihoz sorolható a 2022-ben 35 évre megkötött autópálya-koncessziós megállapodás is, ennek még a szerződéseit is meg akarta nézni. A nem szó szerinti jegyzőkönyvek talán csak egy helyen tartalmaznak olyan részt, amely Magyar Pétertől érkező javaslatot taglal. Magyar tehát kevés témához szólt hozzá a Magyar Közút igazgatóságának ülésein, s ha szavazott, mindenre igent mondott. Mindezért másfél év alatt 5,14 millió forintot vett fel” – olvasható a cikkben.

Magyar Pétert 2023 márciusában nevezték ki a Volánbusz igazgatósági tagjává, ahonnan az év november 30-ával hívták vissza. A javadalmazása havi 945.400 forint volt.

Ez idő alatt nyolcszor tartott a Volán igazgatósága és felügyelőbizottsága együttes ülést, négy további esetben írásbeli szavazás volt. Magyar Péter a nyolc együttes ülésből kettőre ment el, négyszer online vett részt, kétszer távol maradt. Az írásbeli szavazások közül kettőn voksolt, kettőn nem. Ilyen értelemben a 12 alkalom harmadán nem működött közre az igazgatóság munkájában.

A Magyar Nemzet által megismert, szó szerinti jegyzőkönyvek tanúsága szerint a Volánbusz igazgatóságában Magyar a megtárgyalt napirendi pontok nagyjából húsz százalékához szólt hozzá, szinte mindenre csak bólintott.

A lap szerint a Volánbusz formaruhái ügyében kifejtette, hogy szerinte idehaza se a BKV-ellenőrök, se a buszsofőrök, se a katonának, se a rendőrök egyenruhája nem jó küllemű. „Ezek jól néznek ki?” – kérdezte.

„Voltak ennél súlyosabb ügyek is. Magyar egy alkalommal egyenesen szürreálisnak nevezte, hogy 2010 óta nem emelkedett a jegyek ára a Volánnál. Felszólalása éppen egybeesett azzal, hogy a kormány bevezette az ország- és vármegye bérleteket” – írja a cikk. „Máskor a céges spórolás kapcsán azt mondta: »száz vonalat lezárunk, azt kell mondani a tulajdonosnak. Azzal lehet spórolni.« A hogyant firtató kérdésre azt felelte: »Hát miért ne?«”

A Magyar Nemzet hangsúlyozza: mindazért, amit Magyar Péter a Volánbusz igazgatóságában kifejtett, összesen 7,69 millió forintot vett fel, a két igazgatósági tagságért együttesen 12,83 millió forint járt.