Fotó: MÁV-Start, Facebook
Hirdetés

A tájékoztatás szerint kedden nagy energiaigényű, InterCity és éjszakai kocsikkal tartott sikeres futópróbát a vasúttársaság Budapest és Hatvan között. A következő mérföldkő az utasforgalmi próba lesz, a járművek megfelelő felkészítése után.

A francia Alstom által gyártott többáramnemű Astride mozdonyok alkalmasak a hazai 25 kilovoltos (kV) felsővezetékhálózaton üzemelni, és akár 160 km/órás sebességgel is vontathatnak.

A tesztelés alatt álló mozdonytípust korábban a francia nemzeti vasúttársaság (SNCF) üzemeltette, tőlük vette át az AKIEM vasúti lízingcég.

A MÁV közleményében kitért arra, hogy a megnövekvő utazási igény, és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik – rövid távú, átmeneti megoldásként – tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán.

Korábban írtuk