Nagy Márton köszöntőjében rámutatott: folyamatosan növekszik a légi közlekedés szerepe az országok versenyképességének és konnektivitásának erősítésében, ezt felismerve döntött a kormány Magyarország légi kapujának a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnek a visszavásárlásáról.

Hirdetés

A nemzetgazdasági miniszter kifejezte reményét, hogy a nemzetközileg sikeres magyar Aeroplex regionális terjeszkedése nem áll meg Bukarestnél, kétoldalú együttműködések révén egész Kelet-Közép-Európára kiterjeszti légijármű-karbantartási szolgáltatásait.

Elmondta: a bukaresti bázissal egy új, kiemelt jelentőségű piacra lépett be a Aeroplex: Romániában ugyanis 17 nemzetközi repülőtér működik és 11 légitársaság rendelkezik székhellyel. Másrészt a cég így jelentősen növeli szakképzett munkaerő kapacitását is.

A magyar közmédiának nyilatkozva Nagy Márton rámutatott: „ez nem autójavítás”, ebben az ágazatban nagyon kevés szakember van, nagy a kereslet irántuk, ezért is fontos az Aeroplex számára megtartani a Romaero szakembereit.

„Itt egy kelet-közép-európai együttműködésnek lehetünk a szemtanúi, a magyar-román kapcsolatok növekedésének egy olyan üzletágban, ami a jövő üzletága. Tudjuk nagyon jól, hogy a repülőgép-forgalom – mind az utasforgalom, mind az áruszállítás – növekszik, tehát az ilyen típusú repülőknek a karbantartása emelkedni fog” – fogalmazott a miniszter, hozzátéve: ezt a piaci igényt tovább növeli az, hogy az új repülők előállítása lassul, mind a Boeing, mind az Airbus esetében.

Korábban írtuk

Stefan-Radu Oprea román gazdasági, vállalkozásfejlesztési és turisztikai miniszter köszöntőjében rámutatott: sokan szerették volna megkaparintani a bajba jutott Romaero „ingatlanpiaci kincsét” Bukarestben, ugyanis a román főváros legkeresettebb északi térségében található, de a cég vezetőivel együtt azért kértek csődvédelmet, hogy az évszázados múltú Romaerot meg tudják tartani a repülőgépipar számára.

Örömét fejezte ki, hogy a magyar állami vállalattal „szerencsés pillanatban” megvalósult összefogás révén sikerült megmenteni a román állami tulajdonban lévő Romaerot. A román tárcavezető szerint a vállalat „részvényeseinek”, vagyis a román adófizetőknek is az az érdekük, hogy a Baneasa repülőtér melletti telken repülőgépeket és ne irodaházakat építsenek.

Az Aeroplex májusban kötött megállapodást a Romaeroval, melynek értelmében az Aeroplex a ROMAERO bukaresti Baneasa repülőtéren található infrastruktúráját, létesítményeit, eszközparkját és szakembergárdáját bevonva hajt végre karbantartásokat megrendelői részére.

Az Aeroplex első bukaresti kliense a litván KlasJet charter-társaság, amely négy repülőgép karbantartására kötött szerződést, az elsőnek, amelyen októberber elsején kezdtek dolgozni, már be is fejeződött az átvizsgálása.