Révész Máriusz előadásában kifejtette: a kormány a múlt héten elfogadta a víziturisztikai stratégiát, amelynek részleteit egy színes tájékoztató anyagban október végén teszik majd közzé. Az államtitkár szavai szerint a hozzáférést a forrásokhoz segítheti az olyan hálózatos együttműködés is, mint amilyet a mostani szentgotthárdi konferenciát szervező Aktív Rába Szövetség hozott létre egy évvel ezelőtt. A sikeres projekteknek vagy országos jelentőségűnek kell lennie, vagy pedig egy hálózatos fejlesztésnek.

Hirdetés

A rábai víziturizmussal kapcsolatos fejlesztési elképzelések mindkettőnek megfelelnek – mondta. Hozzáfűzte: Magyarországon háromezer kilométernyi hajózható folyó van, a természetes tavakkal együtt pedig az adottságaink „fantasztikusak”. Mindennek ellenére ma még lehetőségeinkek csak nagyon kis részét használjuk ki – tette hozzá.

A víziturizmusnak jelenleg nincs egységes marketingje, a vízitúrázásra vonatkozó szabályok „érdekesek”, sok esetben elavultak és néhány pontban indokolatlanul szigorúak, ugyanakkor a vízi útvonalak mellett elérhető szolgáltatások további bővítésre szorulnak – sorolta személyes túraélményit is példaként felhozva Révész Máriusz. Olyan, több funkciót ellátó megállópontokat lehetne létrehozni a folyók mellett, amelyek egyszerre szolgálhatná a kerékpáros és a bakancsos turistákat, illetve a vízitúrázókat is – vetette fel.

Ehhez például olyan szállító járműveket is be lehetne szerezni, amik kerékpárok, kenuk, kajakok szállítására is alkalmasak. Így érkezhetnének turistacsoportok mondjuk kerékpárral, akik a túrát a vízen folytathatnák – mondta. Kocsis Zsolt, az Aktív Rába Szövetség elnöke elmondta: az elmúlt egy év során sikerült tagszervezeteikkel egyeztetni azokat a térségi fejlesztési elképzeléseket, amelyek elsődleges célja a folyó „átjárhatóságának”, hajózhatóságának növelése.

Korábban írtuk

Eredményeik közé sorolta például az idei nagyszabású szezonnyitó rendezvényük megszervezését, több a Rába takarítására szervezett akciójukat. Közreműködésüket abban, hogy a csörötneki híd alatt több mint nyolcvan évig a vízben pihenő régi hídpillérek darabjait végre sikerült eltávolítani. Örömmel szólt arról is, hogy elindult a magyarlaki duzzasztóműnél egy hajócsúszda és egy hallépcső kiépítésének megtervezése, reményeik szerint a kivitelezésre is sor kerülhet pár éven belül.