A látogatás Sencsen városának Nyitás és Reform Múzeumában indult és azt az utat mutatta be, amelyen az a Kína ment végig, amely 1978-ban az afrikai kontinens átlagos gazdasági színvonalának kétharmadát sem érte el. Ekkor hozta el Teng Hsziao-ping elnök a megújulás esélyét és mutatta be a kínai típusú szocializmust célzó Nyitás és Reform politikáját. A ’80-as években élelmezési kihívásokkal küzdő Kína egygyermekes politikája 1980 és 2015 között megfékezte a népességnövekedést, de meg is változtatta a társadalom jövőképét, amit ma már korrigálni szükséges. A sencseni Nők és Gyermekek Központ az anyaság intézményének és a gyermekek vállalásának támogatását tűzte ki központi céljául, sikerrel. Az intézmény napközben bölcsődeként, óvodaként és játszóházként, este pedig közösségi térként szolgál, amely a késői órákban olyan társasági helyszínné változik, mintha sötétedés után egy tengerparti nyaralóhely főterén lennénk. A magyar látogatók Sencsenben a BYD központját és gyárát is meglátogatták, ahol a jövő technológiáival találkoztak. Az eredmények magukért beszélnek: 2100 kilométer hatótávolságú – azaz két liter fogyasztású – hibrid autók, két másodperc alatt 200 km/h sebességre gyorsuló sportautók és az európai szemlélőnek számos más újdonság. Mindezekről a hazai, európai nyilvánosság keveset hall, a fősodratú médiának nem érdeke a kínai vívmányok megismertetése.

Hirdetés

Sencsen város fejlődése megállíthatatlan, ezt a város vezetői és lakosai egyaránt tudják, de ez a számos városrész-fejlesztésen is látszik. Nem csoda, hogy autonóm vezetésű elektromos taxi és tömegközlekedés-szolgáltatások segítik a megapolisz lakosainak közlekedését. Van itt magyar vonatkozású projekt is, ilyen a Budapest-Belgrád vasútvonalat tervező és kivitelező CREC óriásvállalat, amelynek főtervezője Qie Xuegang a delegációnak személyesen mutatta be a vállalat koronaékszerét, a semmihez sem hasonlítható sencseni Gangxia metrómegállót. A közel húszmilliós város, Sencsen Tartományi Külügyi Hivatalának igazgatója, Zhang Xiaomei asszony és Chen Hanhua igazgatóhelyettes is fogadta a médiadelegációt, amely éppen a Kína és Magyarország közötti diplomáciai kapcsolatfelvétel 75. évfordulója évében látogatott Hupej tartományba.

A sencseni látogatást követően az új úticél Vuhan volt, ahol a médiacsoport meglátogatta a szimbolikus jelentőségű és példátlan kínai műszaki eredményekről tanúskodó Kínai Híd Múzeumot és a történelmi jelentőségű, a taoizmus világának talán legmisztikusabb helyszínét, a Sárga Daru Tornyot is. 2024. január 22-én Kína hivatalosan is újraindította a Kínai Tanúsított Kibocsátáscsökkentési (CCER) Rendszert, amely mérföldkőnek számít a kínai önkéntes széndioxid piac létrehozásában. A rendszer keretében alkalmazandó önkéntes szabvány keretei hasonlóak más nemzetközileg elismert önkéntes szabványokhoz, míg a végrehajtás részletei Kína szabályozási követelményeinek hatálya alá tartoznak. Ez a fejlemény kritikus jelentőségű, mivel hatással van Kína nemzeti kibocsátáskereskedelmi rendszerére is. A magyar sajtócsoport a Kínai Széndioxid-kibocsátási Regisztrációs és Elszámoló Szervezet (CRC) vezérigazgatójával, Zhang Gao-val is találkozott.

A Dongfeng autógyártó központjában a delegációnak alkalma volt betekintést nyernei a Voyah luxus elektromos márka gyártásába is. A legfrissebb Fortune Global 500-as listán a Dongfeng Automobile Co., Ltd. (DFM) a 65. helyen szerepel. A Voyah a csoport prémium elektromos autómárkája. Ugyanitt található a vuhani Gazdasági és Technológiai Fejlesztési Övezet és a Nemzeti Intelligens Összekapcsolt Jármű Teszt- és Demonstrációs Zóna is, ahol a magyar látogatók önvezető taxival utazhattak nappali közúti forgalomban. Ezt követően ellátogattak a Hupej Televízió és Rádió központjába és megismerték a Kínában népszerű új médiatechnológiákat.

Korábban írtuk

A vuhani Hanou Nemzetközi Logisztikai Park vezetőjének bemutatóján keresztül világossá vált, hogy Vuhan nemcsak a tartomány, hanem Kína vonatkozásában is előkelő helyet harcolt ki magának a kereskedelem-szervezés területén. Huangshiban a médiacsoport meglátogatta a Huaxin 1907 Kulturális Örökség Parkot, az alkoholipari óriás Jinpai Társaságot és a Huangshi Nemzeti Bányaparkot, amely Kína első bányászati tevékenységének (Kr. u. 220), valamint az első kínai fémpénzek, majd fegyverek érceinek stratégiai helyszíne is volt és további nevezetessége, hogy Mao Ce-Tung elnök élete során csak itt tekintett meg bányászati tevékenységet.

Huanggangban a médiacsoport meglátogatta a szerteágazó nemzetközi kapcsolatrendszerrel rendelkező Qiai Ipari Fejlesztési Bemutatóparkot és a vidéki élet megismerése céljából meglátogatott egy önszervezésre, munkamegosztásra és önfenntartásra, valamint az idősek közösségi támogatására átállt települést, Feiyue falut. A vidék revitalizációja Kína kiemelt feladata, amelyet kezdetben „illemhely-forradalomnak” is neveztek, ami tökéletesen szemlélteti a lényeget: emberhez méltó és élhető, a természet sokszínűségét óvó környezet kialakítása, a vidéki élet fenntarthatóságának és méltóságának biztosítása, valamint a városok feltartóztathatatlan fejlődése mellett versenyképes és hasznos közösségek alapítása.

Kína nemzeti büszkesége az évezredes múltra visszatekintő kínai medicina egészségügyi- és technológiai ipara. A kínai medicina alapelve, hogy az emberi test és lélek összhangban kell legyen a természettel és az energiákkal, amelyek bennünk és körülöttünk áramlanak. A kínai gyógyászatban a betegségek az egyensúlyvesztés jelei. Ennek az óriási, számokban nehezen kifejezhető iparágnak vezetőivel találkozhatott a magyar sajtócsoport Huangshui városban, Zhu Zhu-val, aki a Qichun Moxibustion Ltd. elnökasszonya és Tian Qun-nal, aki a Qiai Tang Technology Co., Ltd. elnöke. Az iparágat nagymértékben támogatja a régió vezetője, Chen Qing is. A látogatás során egyértelművé vált, hogy Európa is megérdemelné a tünetkezelés helyett a természet erejére támaszkodó és az állam által is támogatott gyógyászatot, amelynek fókusza a betegségek kialakulásának megakadályozása és nem – a nyugati világ módszertana szerint – azok utólagos kezelése.