A bajok gyökerét azonban egy középkorú fejlesztőpedagógus ragadta meg, aki sérült és autista gyerekekkel foglalkozik évtizedek óta.

Hirdetés

Mint mondja, munkája során ráébredt, hogy először nem a kicsikkel, hanem az anyákkal kell foglalkoznia, akik képtelen rá, hogy felvegyék gyermekükkel a szemkontaktust. Vagyis nem néznek kisfiuk, kislányuk szemébe, soha nem is tették, már a szoptatást is unták, és a babák táplálása idején valamelyik közösségi oldal „híreit” pörgették a mobiljukon vagy a feltámasztott laptopon. Online-függőségük drámai következményekkel járt. Fogalmuk sincs gyermekük rezdüléseiről, igényeiről, mohó szeretetéhségéről, mint ahogyan így a kisded sem ismerheti meg az édesanyját, magára marad, mielőtt átélhette volna a feltétlen szeretet és elfogadás élményét, mielőtt biztost támaszt kapott volna ahhoz, hogy megküzdjön a világból rázúduló információkkal.

Nem marad számára más, mint az infernális magány, amely nemcsak a világ megismerését, önmaga felismerését gátolja. A modern gyermekszobák érzelmi, szellemi sivárságát tömören foglalja össze a pedagógus.

A szem valóban a lélek tükre – mondja – és hogyan ismerhetne magára a lélek, ha nincs, ami visszatükrözze őt?

Korábban írtuk