Magányra ítélve
Baj van a gyerekekkel – panaszkodnak az óvónők, tanítók és tanárok, siránkoznak a szülők. Előbbiek a túlmozgásos, figyelemhiányos, kommunikációs zavarral küzdők nevelésére igyekeznek új és még újabb módszereket találni. Utóbbiak nem értik, miért kap hisztériás rohamot csemetéjük, amikor megfosztják a szőranya funkcióját betöltő mobiltelefonjuktól vagy laptopjuktól. A pszichológusok is lázasan keresik az okát, miért van annyi viselkedési zavarral, dislexiával vagy discalculiával küzdő kisiskolás, miért emelkedett meg drámaian az autisták száma.
Életmód
/
A cikk emailben történő elküldéséhez
kattintson ide,
vagy másolja le és küldje el ezt a linket: https://demokrata.hu/eletmod/maganyra-itelve-906713/
A bajok gyökerét azonban egy középkorú fejlesztőpedagógus ragadta meg, aki sérült és autista gyerekekkel foglalkozik évtizedek óta.
Hirdetés
Nem marad számára más, mint az infernális magány, amely nemcsak a világ megismerését, önmaga felismerését gátolja. A modern gyermekszobák érzelmi, szellemi sivárságát tömören foglalja össze a pedagógus.
A szem valóban a lélek tükre – mondja – és hogyan ismerhetne magára a lélek, ha nincs, ami visszatükrözze őt?
Korábban írtuk
Hirdetés
Hirdetés