A magyar és a szerb fővárost összekötő vasútvonal az egyik legnagyobb jelenlegi vasúti beruházás Kelet-Közép-Európában. Mára a töltést, a híd- és vágánymunkákat jórészt befejezték, ami azt is jelenti, hogy a vasútvonal magyarországi szakasza várhatóan 2025-re el is készül.

Hirdetés

Az egyik kínai szakértő szerint a menetidő Budapest és Belgrád között a korábbi 8 óráról 3 órára fog csökkenni. A vasúti pálya korábban 80 km/órára volt alkalmas, a sebesség 160 km/órára nő.

Csou Hszinven (Zhou Xinwen), a China Railway Electrification Engineering Group Kft. igazgatója az új transzformátor-állomásokról azt nyilatkozta, azok stabil és megbízható energiaellátást fognak biztosítani a környék villamosított vasútvonalainak is. Hozzátette,

a Budapest–Belgrád-vasútvonal projektje nagyban hozzájárul, hogy Magyarország és Szerbia a régió közlekedési és logisztikai csomópontjává váljon.

Taksony visszakapja eredeti fényét

Taksony 1930-as években épült állomásépületét régi fényét megőrizve állítják helyre. Sen Csongliang (Chen Zhongliang), a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. főmérnöke az ATV-nek azt mondta, az állomáson korábban nem volt gyalogos aluljáró, ez most megváltozik. Az állomásépület alapszerkezetét a felújítás során megerősítették, az épület homlokzata pedig szigorúan megfelel a magyar műemlékvédelmi előírásoknak, tette hozzá a szakember.

Korábban írtuk