Takács Péter a Szent Imre Egyetemi Oktatókórház ügyeleti pontján tartott sajtótájékoztatón közölte: a betegek elégedettségi mutatója négy felett van egy ötös fokozatú skálán.

Hirdetés

Az államtitkár hozzátette: a budapesti ellátórendszer kialakításánál „megjelenítették” a főpolgármester és a Budapesti önkormányzatok Szövetsége (BÖSZ) kéréseit, hiszen – mint mondta – a főváros sok szempontból eltér az ország többi részétől.

Ennek alapján 15 felnőtt és három gyerekügyeleti pontot alakítottak ki, ezeken kívül van még két olyan ellátási pont Budán és Pesten, ahol a napközbeni ellátást biztosítják.

Takács Péter kiemelte, hogy a 1830-as hívószám bevált, és „óriási betegbiztonsági előrelépés”, hogy a telefonáló rögtön szakemberrel tud beszélni a panaszáról, szemben a korábbi széttagolt szisztémához képest, amikor „profitorientált egészségszervező cégek” biztosították ezt az ellátást.

Az adatok szerint az esetek 15-20 százaléka telefonos tanácsadás keretében rendezhető, és Budapesten is – hasonlóan az ország többi részéhez – csökkent az indokolatlan mentővonulások száma, továbbá nem ugrott meg kirívóan a sürgősségi osztályok terhelése sem – ismertette.

Elmondható az is, hogy az alapellátási ügyeleti pontok tehermentesítik a sürgősségi osztályokat, hiszen ezekről az osztályokról a beteg – ha állapota megengedi – átirányítható az ügyeleti pontra.

Korábban írtuk

Takács Péter kitért arra, megállapodtak a főváros vezetésével és a BÖSZ-szel, hogy a negyedéves betegforgalmi adatok alapján közösen értékelik majd a rendszer eddigi működését. Bízik abban, hogy a főpolgármester és a polgármesterek is olyan elégedettek lesznek a rendszerrel, mint a betegek – tette hozzá.

Csató Gábor, az alapellátási ügyeletet ellátó Országos Mentőszolgálat főigazgatója elmondta, 13 169 beteget láttak el a fővárosban a rendszer októberi indulása óta.

Ez a betegszám nem csak a fővárosban élőket jelenti, hiszen ebben az ügyeleti rendszerben nincs lakcímkártyához kötve az ellátás, azt bárki igénybe veheti – közölte.

A Szent Imre Kórházban működő ügyeleti pontról elmondta, itt egy hétköznap, délután 16 óra és reggel 8 óra között átlagban 8-10 beteg fordul meg, a fővárosi ügyeleti pontokon összességében pedig este 10 és reggel 8 óra között kevesebb, mint 50 beteg jelenik meg hétköznap.

Csató Gábor szerint a kapacitás jól tervezett, és biztonságosan áll a beteg rendelkezésére.

A főigazgató ismertette: az esetek 15-20 százaléka telefonos tanácsadással ellátható volt, összességében pedig a betegek 91-92 százaléka enyhe vagy halasztható panaszokkal jelentkezett.

Az OMSZ vezetője köszöntet mondott, hogy a fővárosi háziorvosok fele csatlakozott a rendszerhez, amit elmondása szerint folyamatosan monitoroznak, hiszen a cél a betegek minél jobb és biztonságosabb ellátása.