Fotó: shutterstock.com
Hirdetés

Az információ az IG Metall szakszervezettől származik, közleményük szerint – amelyet a Bloomberg idéz – a világ legnagyobb autóipari beszállítója az automatizált vezetéshez és kormányzáshoz kapcsolódó termékek gyártásában szüntet meg munkahelyeket, főleg Németországban.

A terv nem nagy meglepetés, ismerve a német autóipar állapotát: az év elején már 7000 fős létszámleépítést jelentett be a Bosch, és Stefan Hartung vezérigazgató a közelmúltban nem zárta ki, hogy ennél is több munkavállalót bocsáthatnak el.

A Bosch egy szóvivője megerősítette, hogy a csoport összesen 5500 munkahelyet szüntetne meg, ebből, 3800-at Németországban.

Az autóipar jelentős túlkapacitástól szenved – írta közleményében a vállalat. Hozzátették: a verseny, az árnyomás tovább fokozódott. A leépítés tényleges nagysága a munkavállalók képviselőivel folytatandó tárgyalásoktól is függ.

A Bosch a globális autóiparban is nagy név, olyannyira, hogy

a világon forgalomban lévő másfél milliárd jármű gyakorlatilag mindegyikében van tőlük származó alkatrész

– jegyzi meg a Bloomberg. A termékkörük rendkívül széleskörű, mindent gyártanak a gyertyáktól az automatizált vezetést lehetővé tevő szoftverekig.

A vállalat rengeteget fektetett a technológiái fejlesztésébe, csakhogy az új autók iránti csökkenő kereslet neki is megálljt parancsolt.

Az európai autóipar máig nem jutott vissza a pandémia előtti, évi majdnem 16 millió jármű gyártását jelentő csúcsra,

és a vállalatok vezető karcsúsítani kénytelenek – mint például a Continental AG és a ZF Friedrichshafen AG –, arra készülve, hogy a kereslet tartósan alacsony marad. Az autóalkatrész-ipar mintegy 1,7 millió embert alkalmaz Európában.

A további részletekről IDE KATTINTVA a Világgazdaság honlapján olvashatnak.

Korábban írtuk