Hirdetés

Az ÁSZ évek óta szorgalmazza a plakátpiac esetében is a médiapiachoz hasonló szabályozási környezet megalkotását és elfogadását. Az ÁSZ emlékeztetett rá, hogy a 2014-es országgyűlési választástól a hatósági nyilvántartásban szereplő nyomtatott és online sajtótermékeknek – amennyiben a választási kampányidőszakban politikai hirdetést kívánnak közölni – a választás kitűzését követő 5 munkanapon belül a hirdetési árjegyzésüket a honlapjukon közzé kell tenni, továbbá el kell juttatni azt az ÁSZ-hoz, amely a saját honlapján is közzéteszi.

A törvény azt is előírja, hogy azoknak a sajtótermékeknek, amelyek a választási kampányidőszakban politikai hirdetést tettek közzé, a szavazás napját követő 15 napon belül erről tájékoztatniuk kell az ÁSZ-t, beleértve azt is, hogy kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban és milyen terjedelemben tették közzé az egyes jelöltek és jelölő szervezetek politikai hirdetéseit, az ÁSZ pedig mindezt a honlapján közzéteszi.

Az ÁSZ júniusban publikált elemzése alátámasztja, hogy a hagyományos médiatermékek esetében a szabályozás eredményeként 2014-től erősödött a politikai hirdetések átláthatósága és elszámoltathatósága. Az ÁSZ szerint ugyanakkor a választási törvény módosítása a plakátok kapcsán nem tartalmazott – a politikai hirdetések szabályozásához hasonló – részletes és átfogó szabályokat, ezért szükséges a választási plakátok szabályozásának megerősítése.

Mindezek alapján az Állami Számvevőszék megfontolásra ajánlja Pálffy Ilona, a Nemzeti Választási Iroda távozó vezetőjének javaslatát a választási eljárásról szóló törvény átdolgozására, ami alapján módosulhat a választási plakátok szabályozása.

Korábban írtuk