Fotó: shutterstock.com
Hirdetés

A BBC összefoglalója szerint a továbbajándékozás fenntartható és takarékos megoldás, de a lebukás elkerülése érdekében szigorú szabályokat kell követni. Louise Minchin, a Rip Off Britain műsorvezetője arra figyelmeztet, hogy mindenképpen távolítsunk el minden, névre szóló kártyát vagy üzenetet.

Kate Bottley, a Radio 2 munkatársa például kínos helyzetbe került, amikor elfelejtette kivenni az eredeti üdvözlőkártyát a csomagból.

Fontos az is, hogy az ajándékot az adott körön kívül adjuk tovább. Antoinette Akanji etikett-szakértő szerint ha a nagynénénktől kapott pulóvert az unokatestvérünknek passzoljuk le, abból egy családi ebéden könnyen kellemetlen beszélgetés kerekedhet.

Sokan választják az online értékesítést is, amivel jelentős összegeket lehet keresni. A Vinted adatai szerint az év első vasárnapján ugrik meg drasztikusan a hirdetések száma, ilyenkor adják el a legtöbb kozmetikumot, parfümöt és ékszert. A szakértők azt tanácsolják, hogy a diszkréció érdekében használjunk felismerhetetlen profilnevet, és semleges háttér előtt fotózzuk le a termékeket. Kirsty Quinn, aki rendszeresen ad el használt termékeket az interneten, úgy véli, az eladás praktikusabb, mint hagyni, hogy az áru a fiók mélyén porosodjon, a befolyt összeget pedig valami olyasmire fordíthatjuk, amire valóban szükségünk van.

Aki nem akar bajlódni az eladással, jótékonysági célra is felajánlhatja a felesleges tárgyakat. A segélyszervezetek hálásan fogadnak minden adományt, legyen szó társasjátékról vagy ruháról. Ha valaki attól tart, hogy az ajándékozó véletlenül rábukkanhat a leadott ajándékra, választhat egy távolabbi városrészben lévő gyűjtőpontot is.

A legegyszerűbb persze az, ha az ajándékozó eleve mellékel egy blokkot a csomaghoz. Ez szabad kezet ad a megajándékozottnak, hiszen így bűntudat nélkül kicserélheti a terméket valami számára hasznosabbra, vagy levásárolható utalványt kérhet érte az üzletben.