Ötven felett ezekkel az illatokkal felejthetetlenné tehetik magukat a hölgyek
Parfümöt nem pusztán azért használunk, hogy jó illatunk legyen. Az illat nyomot hagy, kisugárzást közvetít – olyan nyomot hagy maga után, amely sokszor tovább megmarad, mint a szavak vagy akár a hang. Különösen igaz ez azokra a nőkre, akik 50 év felett már tapasztalatból és magabiztosan választanak: számukra a parfüm nem kiegészítő, hanem azt az üzenetet közvetíti, hogy pontosan tudják, kik is ők.
A klasszikus Chanel No. 5 a XX. század egyik legismertebb illata, amelyet 1921-es bemutatása óta a női elegancia szimbólumaként tartanak számon. Nem mindenki kedveli elsőre, de éppen lassan kibontakozó rétegei adják a vonzerejét. Marilyn Monroe egykor úgy nyilatkozott, hogy csak „öt csepp Chanel No. 5-ot” viselt lefekvéshez, ami jól mutatja, mennyire intim történetek részévé vált az illat. Idősebb korban a No. 5 egy méltóságteljes koronaként hat.
A Guerlain Shalimarja titokzatos, füstös vaníliás és borostyános tónusaival a romantika üvegbe zárt megtestesítője. Az indiai Tádzs Mahal legendája ihlette illat egyszerre sejtelmes és érzéki. A fiatalok számára talán túl erősnek tűnhet, ám érett korban a nőiesség megélésének jelképe lesz.
A Dior J’adore-ja ezzel szemben napfényként ragyog: rózsa, jázmin és ylang-ylang alkotják aranyló kompozícióját. Nem nehéz, hanem könnyed eleganciát sugároz, amely nyitottságot, életigenlést sugall. Charlize Theron, a parfüm arca úgy jellemezte, hogy ez „a nőiesség esszenciája”.
Az Estée Lauder Beautiful nevű alkotása a rózsa, a liliom és a narancsvirág jegyeivel egy tavaszi kert hangulatát idézi, miközben kifinomult és összetett is. Illatszakértők szerint ez a parfüm nem csupán romantikus, hanem méltóságteljes is – olyan illat, amely tiszteletet parancsol anélkül, hogy hivalkodna.
A Tom Ford Black Orchidja határozottan más világ: sötét bonbon, feketeribizli és csokoládés tónusai miatt merész és provokatív választás. Tom Ford maga úgy írta le, hogy olyan nőknek készült, akik erősek, magabiztosak, és nem félnek attól, hogy észreveszik őket.
Jo Malone Lime Basil & Mandarinja friss, citrusos és zöld jegyeivel inkább a letisztultságot képviseli. A bazsalikom enyhe fűszeressége különleges csavart ad neki, így egyszerre elegáns és üdítő. Ez az illat a kifinomult egyszerűség példája.
A Lancôme-féle La Vie Est Belle édes, mégis harmonikus parfüm, amely feketeribizli, írisz és praliné akkordokból épül. Julia Roberts, a kampány arca szerint ez az illat a boldogságot testesíti meg. Sokszor idegenek is megállítják azokat, akik viselik, hogy megkérdezzék, mi ez az illat – ennél jobb bizonyíték nincs arra, hogy valóban emlékezetes!
Kutatások szerint az illatok az agy limbikus rendszerén keresztül közvetlen kapcsolatban állnak az emlékeinkkel és az érzelmeinkkel. Dr. Rachel Herz, a szagláskutatás egyik szakértője úgy magyarázza, hogy az illatok autobiografikus emlékeket hívnak elő, mert az érzelmekkel közös idegpályán haladnak – ezért válhat egy jól megválasztott parfüm az identitás részévé.
Az 50 feletti nők esetében ez különösen igaz: életük és tapasztalataik az illatokban is megnyilvánulhatnak. Nem csupán láthatóvá, hanem emlékezetessé is teszik őket.
