A brüsszeli intézkedéscsomag felforgatná az életünket
Az Európai Unió energiapolitikája, az elektromos autózás erőltetése és ennek következményei is téma volt az M1 és a hirado.hu közös csütörtök esti hírháttérműsorában, a 48 perc – Házigazda: Lánczi Tamás című műsor első felében, melynek vendégei ezúttal Gelencsér András, a Pannon Egyetem rektora és Várkonyi Gábor autópiaci szakértő voltak.Lánczi Tamás a műsor elején felidézte azt a brüsszeli intézkedéscsomagot, ami néhány éven belül felforgatná az életünket. Az Európai Parlament által elfogadott javaslat értelmében lényegében 2035-től betiltanák a belsőégésű motorokat. Lánczi Tamás erről és a lehetséges következményekről kérdezte vendégeit.
Várkonyi Gábor autópiaci szakértő elmondta, hogy a javaslatban egy nagyon apró részlet rejlik, ami pontosan megvilágítja a helyzetet, ugyanis a javaslatban nem a belsőégésű autók tiltása szerepel, hanem az hogy 2035 után nem lehetne forgalomba helyezni olyan autókat, melyek szén-dioxidot bocsátanak ki. A már meglévő belsőégésű motorokkal működő autókat tehát nem korlátoznák, viszont újonnan ezeket már nem lehetne forgalomba helyezni.
Gelencsér András, a Pannon Egyetem rektora arra mutatott rá, hogy elképesztő mértékben venné igénybe az elektromos autók gyártásához szükséges ásványkincseket az átállás, az néhány éven belül komoly problémákhoz vezetne az ellátásban.
A további részletekről IDE KATTINTVA a Híradó honlapján olvashatnak, az adás felvételét pedig a fenti videóban nézhetik meg.