Hirdetés

Hszi Csin-ping és Orbán Viktor közös sajtótájékoztatójukon a két ország átfogó stratégiai partnerségéről beszélt.

Kiszelly Zoltán szerint ez az együttműködés munkahelyeket és ipari kapacitást hoz Magyarországra, a kínaiak pedig ezzel azt az elkötelezettségüket mutatják, hogy hosszútávon akarnak befektetni hazánkban. Ez azt jelenti, hogy a magyar munkahelyeket középtávon szeretnék biztosítani azzal a technológiával, amit ők hoznak ide.

Az elemző kifejtette: a stratégiai együttműködés azt jelenti, hogy Kína Magyarországra, mint az unión belüli egyik hídfőállására tekint, ahonnan el tudja látni az európai piacokat.

Ez a stratégiai együttműködés azt mutatja, hogy Kína és Magyarország gazdasági téren megbíznak egymásban.

Magyarországon 300 ezer munkahely van az autóiparban, és ezeket akkor tudjuk megtartani az elektromos korszakban is, ha Kína segít az akkumulátorgyártásban.

Korábban írtuk

A kínai gyárakért óriási verseny van, tehát „amikor a BYD Szegedre jött, akkor nagyon sok helyen szomorúak voltak, hogy nem oda ment” – emlékeztetett a szakértő Szijjártó Péter bejelentésére, amely szerint a kínai óriás hazánkban építi meg első európai elektromosautó-gyárát.

Kiszelly Zoltán kiemelte: a magyar kormány nem oktatja ki kínai partnereit ideológiai kérdésekben.

Mindemellett a magyar–kínai kapcsolatok nemcsak számunkra jelentenek win-win helyzet, hanem az Európai Uniónak is, hiszen azzal, hogy a kínaiak megjelennek az európai piacon, versenyt hoznak létre, aminek árcsökkentő hatása van. Példaként említette, hogy mintegy ötezer euróval csökkentette az egyik német autógyár az elektromos autójának az árát az első háromezer BYD Németországba érkezésekor.

A további részletekről IDE KATTINTVA a Híradó honlapján olvashatnak.