A kormány összehangolt fejlesztésekkel javítja a vállalkozások versenyképességét
Magyarország átgondolt közlekedési politikát folytat, és a kormány az ország minden részében összehangolt fejlesztésekkel javítja a magyar vállalkozások versenyképességét – hangsúlyozta az innovációs és technológiai miniszter a Bács-Kiskun megyei Foktőn, az épülő Kalocsa-Paks új Duna-hídnál tartott sajtótájékoztatón hétfőn.Palkovics László arról is beszélt, hogy a kormány sosem látott nagyságrendű fejlesztéseket hajt végre a hazai közúthálózaton, példátlan ütemben. Hozzátette: a megvalósítandó beruházásokat a 2016-ban elindított, jelenleg 3600 milliárd forintos keretösszegű Útprogram finanszírozza. Palkovics László kiemelte: a forrásmennyiség felét a magyar költségvetés fedezi.
A miniszter az ágazati stratégiai célok közül kiemelte a három alappillért: minden autópálya érjen el a határig, minden megyei jogú városhoz vezessen autópálya vagy gyorsforgalmi út és azt, hogy az ország bármely településéről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos út. Közölte: az ország gyorsforgalmi törzshálózata belátható időn belül megközelíti a végleges kiépítés szintjét.
A 2024 nyarára elkészülő Kalocsa-Paks Duna-híd beruházása negyedórára rövidíti le az utat a két város között – mondta Palkovics László, és megjegyezte, ezzel a Bács-Kiskun megyében élők és a megyei vállalkozások is bekapcsolódhatnak a paksi atomerőmű bővítési munkálataiba.
Hozzátette, a 125 milliárd forint összköltségű fejlesztés részeként 24 kilométeren új útszakaszok is épülnek.
A miniszter arról is beszélt, hogy az ország számos pontján épülnek hidak, például az M4 és M44 legutóbb elkészült szakaszai is egy-egy új Tisza-híddal épültek meg.
Palkovics László reményét fejezte ki, hogy a folyamatosan bővülő, megújuló hálózatok és szolgáltatások kedvező hatásait egyre inkább megtapasztalhatják a kalocsaiak is.
A Kalocsa-Paks új Duna-híd a huszadik lesz a Duna magyarországi szakaszán. Az 512. számú főút 7-es kilométerszelvénye után a Duna felett egy új, kétszer egysávos, a kétoldali hullámtéri résszel együtt összesen 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú híd épül. A beruházáshoz a Duna két oldalán 22,5 kilométer új nyomvonalú útépítés is kapcsolódik. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi.