A Nyugat kivonult, Kína bevonult
A nyugati autógyártók elvándorlása az országból szűkíti az oroszok választási lehetőségeit, a kínai autógyártók viszont pótolják a piacon maradt űrt – írja a Világgazdaság.Az újjonnan előállt helyzet arra kényszerítik az oroszokat, hogy leküzdjék vonakodásukat a kínai márkákkal kapcsolatban, sőt akár még magasabb árakat is fizetnek az ázsiai járművekért – legalábbis erről számolt be a Reuters. A nyugati autógyártók elvándorlása úgyanis szűkíti az oroszok választási lehetőségeit, a kínai autógyártók pedig pótolják a piacon maradt rést.
Az Autostat elemzői és a PPK tanácsadó cég adatai szerint az olyan kínai márkák, mint a Haval, a Chery és a Geely adják Oroszország új autóeladásainak közel 40 százalékát, míg 2022. január-februárban kevesebb mint 10 százalékal részesedtek. Mindez annak eredménye, hogy a piacról olyan cégek léptek ki, mint a Renault, a Nissan és a Mercedes.
A további részletekről IDE KATTINTVA a Világgazdaság honlapján olvashatnak.