A genfi székhelyű, senki által meg nem választott elitcsapat szerint túl sok embernek van magántulajdonú járműve. A legtöbben alig vezetnek, és a jövő útja csak egy olyan univerzális modell lehet, amelyben a fogyasztók az autókat nem „birtokolják”, hanem „használják”.

Hirdetés

„Angliában egy átlagos személygépkocsit vagy furgont a tulajdonosa csak az idő 4 százalékában használ” – áll a WEF dokumentumában. Ahelyett, hogy a járművek kihasználatlanul vesztegelnének, mindenki jobban teszi, ha eladja az autóját, és sétál vagy autómegosztó hálózatokat használ, mert azokért csak a használatba vétel idejére kell fizetni.

A magántulajdon megszüntetése a WEF szerint alapvető fontosságú, és mindenre alkalmazható, az autókon át az ingatlanokig.

„Az olyan tervezési folyamat, amely a vásárlásra ösztönzés helyett a mögöttes szükséglet kielégítésére összpontosít, alapvető fontosságú ehhez az átmenethez” – állapítja meg a WEF. – „Ez a gondolkodásmód szükséges a városok újratervezéséhez, hogy csökkentsük a magángépjárművek és más eszközök számát.”

(forrás)

Korábban írtuk