Hirdetés
Gyártósor az Audi Hungaria győri gyárában
Fotó: MTI/Krizsán Csaba

Nemcsak az alacsonyabb bérek, vagy a szakképzett munkaerő vonzza őket, hanem a világos keretfeltételek is. Ettől a Zöldek politikusa, Anton Hofreiter levegő után kapkod – írja az osztrák Exxpress.at.

Anton Hofreiter, a Bundestag európai ügyek bizottságának elnöke „veszélyes hibának” tartja a magyarországi beruházási hullámot és szerinte a német vállalatok naivan viszonyulnak az „autokráciákhoz” – nyilatkozta a Zöldek politikusa az Auto Motor und Sport című német autós magazinnak.

Ezzel szemben a vállalatok ott fektetnek be, ahol még számítanak a klasszikus előnyök: az infrastruktúra, a bérszínvonal, a politikai stabilitás. A cégek Magyarország EU-s tagságára és a kormánnyal kiépített konstruktív együttműködésre hivatkoznak és Hofreitertől eltérően nem tartanak az „autokráciától”.

A Mercedes tovább bővíti kecskeméti gyárát, és 2026-ig további egymilliárd eurót fektet be. Új összeszerelő csarnokok digitalizálás, rugalmas gyártósorok:

egyszóval minden, ami Németországban már túl drága, bonyolult, vagy kockázatos, Orbán Viktor Magyarországán valósul meg.

A BMW is egyértelmű jelzést küldött: az új, teljesen elektromos iX3 a jövőben a debreceni gyárban készül, szén-dioxid-semlegesen, hosszú távra tervezve.

Az úttörőnek számító Audi, amely már harminc éve gyökeret vert Győrben, csak tavaly 180 ezer járművet és több mint 1,5 millió motort gyártott.