Az egyik bank már kártalanította a károsultakat az Apple-botrányban
A Gránit Bank az App Store-incidens kapcsán azonnal cselekedett, és párhuzamosan több intézkedést tett ügyfelei pénzének biztonsága érdekében – közölte a pénzintézet vasárnap.A Gránit Bank rögtön felvette a kapcsolatot az Apple-vel, letiltották a jogtalan terheléseket indító kereskedői platformot, és még az incidens éjjelén sms-t küldtek valamennyi banki mobilalkalmazással rendelkező ügyfélnek, amelyben figyelmeztették őket, hogy a biztonságuk érdekében állítsák minimumra kártyáik online limitét, amelyet valós fizetéshez bármikor módosíthatnak – írta meg a Világgazdaság.
A bank ügyfelei ugyanis mobilbanki alkalmazásukban egyetlen mozdulattal állíthatják át kártyáik ATM-, POS- és online-limitjét, mégpedig külön-külön.
A figyelmeztetés hatására az elmúlt napokban hússzorosára nőtt a limitállítások száma.
A bank a Magyar Bankszövetség és a kártyatársaságok mellett az Apple-vel is folyamatos kapcsolatot tartott. A bankszövetség közölte, hogy az érintett magyar kártyabirtokosok gyors jelzéseinek köszönhetően a téves tranzakciókról a bankszektor értesült, és közvetítő szereplőként azonnali intézkedéseket tett a helyzet kezelésére.
A további részletekről IDE KATTINTVA a Világgazdaság honlapján olvashatnak.