Bejelentésre készülnek a kínaiak
Botka László szerint a BYD kínai elektromosautó-gyártó egyértelműen azért választotta első európai üzemének helyszínéül Szegedet, mert talált egy két autópálya közé eső 300 hektáros területet és vonzó volt neki a város szakmai háttere – írja a Világgazdaság. A polgármester megerősítette: a jövő hét elején lesz egy olyan esemény, amelyről az országos média is beszámol majd, és ezután új szakaszába fog lépni ez a történet. Kijelentette azt is, hogy semmiféle akkumulátorgyártási és vegyipari tevékenység nem lesz a szegedi létesítményben, kínaiak viszont igen, mert eleinte be kell tanítani majd a magyar dolgozókat.„A BYD az elmúlt években a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója lett, megelőzte a Teslát. Az európai sajtóban már voltak hírek arról, hogy több Európa Uniós és EU-n kívüli országban jártak, miközben több magyarországi települést is megkerestek. Amikor egy beruházó, befektető megjelenik valahol, akkor a legnagyobb titoktartást várja el a lehetséges partnertől. A BYD a hatszázezer alkalmazottjával óriási cégnek számít, ráadásul a nemzetközi tőzsdén is jegyzik, ezért speciális szabályok vonatkoznak rá. Minden egyes, a részvényárfolyamokat befolyásoló döntésüket huszonnégy órán belül nyilvánosságra kell hozniuk, különben brutális büntetésre számíthatnak. Nem amiatt folytak hónapokon keresztül a tárgyalások a BYD-val, mert mi titkolni akartuk ezt a beruházást, hanem egyszerűen objektív okok végett: még nem döntötték el, hogy Magyarországra, ezen belül is Szegedre akarnak-e jönni, és ha igen, mikor akarják ezt bejelenteni. December 22-én hongkongi idő szerint történt meg ez végül, amikor nálunk talán reggel fél kilenc lehetett. Előtte 20 órával hozta meg a BYD igazgató tanácsa a döntést” – mondta Botka László, Szeged polgármestere a Közéleti Kávéház című évértékelőjében.
A jövő hét elején lesz egy olyan esemény, amelyről az országos média is beszámol majd, és ezután új szakaszába fog lépni ez a történet
– közölte Botka László arra utalva, hogy hamarosan konkrétumokról is beszámolnak, mégpedig a BYD megbízott vezetőjének társaságában.
Elárulta, hogy a sajtóban előzetesen megjelent számok nagyságrendileg stimmelnek, vagyis több ezer munkahely jön létre több milliárd eurós beruházás következtében és évente több százezer tisztán elektromos autót gyártanak majd itt.
Semmiféle akkumulátorgyártási és vegyipari tevékenységről nincs szó, ezt meg tudom erősíteni
– nyomatékosította, majd hozzáfűzte: azt is tudják, hogy mekkora a létesítmény elektromosáram- és vízigénye, amely töredéke a debreceni CATL-ének.
A további részletekről IDE KATTINTVA a Világgazdaság honlapján olvashatnak.