Steiner Attila elmondta, az erőmű a hazai teljes szén-dioxid-kibocsátás 14 százalékáért felel jelenleg, ezt lehetne a technológiaváltással akár 3-5 százalékos értékre lecsökkenteni. Ezt európai uniós forrás igénybevételével tervezi a kormány, a cél, hogy minél gyorsabban lehessen átállítani az erőművet a gázüzemű technológiára – tette hozzá.

Hirdetés

Az ITM államtitkára arról is beszélt, a kabinet további célkitűzése, hogy 2030-ra a magyar villamosenergia-termelés 90 százalékát szén-dioxid-mentesen állítsák elő. Az atomenergiáról még hosszú ideig nem tudunk lemondani, emellett megnőhet a fontossága a megújuló energiának, a napelemek telepítésének ösztönzésére például számos, átfogó támogatási programot fog kiírni a következő időszakban a kormány – tette hozzá.

Azt szeretnénk, hogy Magyarországon 2030-ra három Paks teljesítményű naperőmű-kapacitás épüljön meg, ennek megvalósítása biztatóan halad – fogalmazott Steiner Attila.

Szavai szerint a közlekedést érintően az elektromos járművek népszerűsítése és támogatása mellett a hidrogénben is komoly potencia van. Magyarország idén májusban fogadta el a hidrogén-stratégiáját, szeretnénk ebben is élenjárók lenni Európában – jelezte a kormánypárti politikus.

A Debrecen vízutánpótlását biztosító Civaqua program fontosságáról szólva Kósa Lajos, a térség országgyűlési képviselője az eseményen elmondta, a Future of Debrecen mozgalom által meghirdetett ötletpályázat tevékenyen bevonja a város lakóit a programba.

A projekt első része hamarosan indul és tervezés alatt van a második, dolgozunk azon, hogy a programot sikerre lehessen vinni és ebben a lehető legtöbb debreceni ötlete megjelenjen – tette hozzá.

Papp László, Debrecen Fidesz-KDNP-s polgármestere hangsúlyozta, a város előtt álló fenntarthatósági kihívások vízutánpótlást érintő problémáira a Civaqua ugyan választ ad, de legalább olyan fontosak Debrecen jövőbeli energiaellátásának és közlekedésének kérdései is.

Öt-hat évvel ezelőtt 120 megawattos energiaigénye volt a városnak, ez mára megduplázódott, a folyamatos ipari befektetések és a fejlesztések miatt ez a szám az évtized végére akár a 800 megawattnyi igényt is elérheti – jelezte a városvezető. Hozzátette, a BMW-gyárnak köszönhetően az elektromobilitás rendkívül fontos központja lesz Debrecen, ezért elektromos töltőállomásokat kell felszerelni a városban a következő 10-15 évben.

A mi Civaqua ötletpályázatra több mint hetven pályázat érkezett, ezek megalkotásában mintegy 270-en vettek részt. A benyújtott pályamunkákat jövő hónapban értékelik, a legjobb ötleteket és javaslatokat pedig felhasználják a program második részének megvalósításában is.

Korábban írtuk